Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(62)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(2)
Wypożyczalnia Główna
(34)
Filia Dąbrówka
(1)
Filia Olchowce
(1)
Czytelnia - na miejscu
(2)
Czytelnia - do wypożyczania
(32)
Autor
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Jaworska Anetta
(2)
Jąder Mariola
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Adamek Irena
(1)
Anioł Joanna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cytowska Beata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Dudak Anna
(1)
Fabiś Artur
(1)
Fuks Agata
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Halasz Jacek
(1)
Hildebrandt Dobrochna
(1)
Holly Grażyna
(1)
Holly Marek
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Juraszyńska Hanna
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kanios Anna
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kołodziejczyk Anna (1972-2017)
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniak-Stępień Agnieszka
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Maj Beata
(1)
Malinowski Sławomir W. (1957- )
(1)
Marzec-Holka Krystyna
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Nawotniak Justyna
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Palamer-Kabacińska Ewa
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Potulicka Eugenia (1944-)
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Różański Andrzej
(1)
Stachura Artur
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Studenski Ryszard
(1)
Suchodolska Jolanta
(1)
Szary Adam
(1)
Szary Beata
(1)
Szot Renata
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Toroń Barbara
(1)
Urbanek Arkadiusz
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Węglarz Józef
(1)
Zamołojko Zbigniew
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Śliwierski Bogusław
(1)
Śmoigiel Robert
(1)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(57)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunowie osób z zespołem Downa
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat
Dzieci
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Komunikacja społeczna
(5)
Kształcenie
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Cyberprzemoc
(3)
Kultura masowa
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Psychologia
(3)
Resocjalizacja
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uzależnienie od komputera
(3)
Wspomaganie rozwoju
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Edukacja medialna
(2)
Ewaluacja
(2)
Facebook
(2)
Fonoholizm
(2)
Internet
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Mowa
(2)
Mutyzm
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Praca socjalna
(2)
Przemoc
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Socjologia kultury
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Telewizja
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Więźniowie
(2)
Zachowanie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autoewaluacja
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania kliniczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Bieszczadzki Park Narodowy
(1)
Bioetyka
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etyka lekarska
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Fauna
(1)
Film
(1)
Filozofia medycyny
(1)
Flora
(1)
Fonogesty
(1)
Gerontologia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Głusi
(1)
Harcerze
(1)
Innowacje społeczne
(1)
Intensywna terapia
(1)
Jakość życia
(1)
Temat: dzieło
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
2001-
(4)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Bieszczady (góry)
(1)
Bieszczadzki Park Narodowy (obszar)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stary Kisielin (Zielona Góra ; część miasta)
(1)
Włochy
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(26)
Podręcznik
(8)
Monografia
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Blog
(1)
Encyklopedia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Telewizyjny program popularnonaukowy
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Medycyna i zdrowie
(12)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-17417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pierwszej części książki umieszczono opracowania dotyczące etyki medycznej z dawnych czasów, sięgających Hipokratesa, wczesnochrześcijańskich korzeni etyki lekarskiej oraz późniejszych okresów refleksji etycznych reprezentowanych przez wspaniałych lekarzy humanistów, takich jak Władysław Biegański czy Tadeusz Kielanowski. W dalszej części monografii znalazły się opracowania dotyczące obecnych problemów etycznych w praktyce medycznej, takich jak odchodzenie medycyny od idei humanistycznych i od człowieka, który przecież powinien być w centrum jej działania. Bioetyka, jej status metodologiczny i wybrane problemy z nią związane to problematyka zawarta w trzeciej części. Nie pominięto palących problemów etycznych współczesnej medycyny i ochrony zdrowia wynikających z uwarunkowań ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-1607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca poświęcona jest wielopłaszczyznowej analizie listów pożegnalnych osób, które popełniły samobójstwo. [...] jest oryginalnym i wartościowym źródłem wiedzy na temat okoliczności i decyzji samobójczej. Oparta na solidnej podbudowie teoretycznej i wzbogacona obszernym materiałem faktograficznym, może stanowić nieocenione źródło zarówno dla dalszych analiz empirycznych, jak i wiedzy niezbędnej do diagnozy grup wysokiego ryzyka zachowań suicydalnych, tzn. dzieci, młodzieży i osób dorosłych. [Z recenzji dr hab. prof. WŚ Ireny Pospiszyl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z nieukrywanym zadowoleniem […] rekomenduję przygotowaną przez dr Joannę Buławę-Halasz monografię na temat: Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre’a Bourdieu, ponieważ wpisuje się w obszary dotyczące zagadnienia autyzmu mało znane i jak sam autyzm marginalizowane z powodu trudności w ich badaniu oraz interpretacji uzyskanych wyników […] badań naukowych. […] Autorka książki wykonała niewątpliwie ogromną, tytaniczną wręcz pracę nad ugruntowaniem teoretycznym omawianej problematyki, wpisaniem tej problematyki w określoną koncepcję teoretyczną, doborem adekwatnej do zaproponowanych badań metodologii ich realizacji. […] Przedstawiane w monografii zagadnienie jest niezwykle istotne nie tylko z humanistycznego, utylitarnego czy wychowawczego punktu widzenia, ale także z racji tego, że jego poznanie i zbadanie ukierunkowują ludzkie życie, współdecydują o jego przebiegu, o samodzielności, autonomii, samorealizacji, transcendencji w poszczególnych okresach dorosłego życia osób doświadczających konsekwencji autyzmu oraz wynikających z autyzmu mocy i niemocy.[ Z recenzji prof. dr hab. Marzenny Zaorskiej]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-10213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka przygotowania zawodowego pedagogów jest przedmiotem licznych badań i analiz naukowych [...]. Wyniki dotychczasowych eksploracji wskazują na złożony i dynamiczny jej charakter, dowodząc konieczności monitorowania tych przemian i wykorzystania zdobytej wiedzy do redefiniowania celów edukacji pedagogicznej w kontekście wymagań współczesnego rynku pracy. Prezentowana monografia wieloautorska wpisuje się w nurt poszukiwań badawczych, podejmując różne aspekty przygotowania zawodowego młodych pedagogów. Przede wszystkim przybliża wybrane kwestie kształcenia pedagogicznego w szkole wyższej, plany i aspiracje studentów specjalności pedagogicznych oraz sytuację absolwentów na rynku pracy. [Fragment Wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana książka wpisuje się w wielowymiarowe i wieloobszarowe sposoby poznania, poznawania, oglądu i opisu starzenia się i starości. Ma ona charakter interdyscyplinarny, a koncentruje się wokół społecznych teorii starzenia się i starości. Przeprowadzono w niej analizę różnych aspektów starzenia się i starości w perspektywie doświadczania jednostkowego oraz zbiorowego na poziomie indywidualnym i demograficznym, z wieloma odniesieniami do zadań oraz działań z pola polityki społecznej i pracy socjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-10641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów „działania” kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leksykon resocjalizacji stanowi zbiór kilkudziesięciu alfabetycznie ułożonych haseł, które dotyczą: etiologii, symptomatologii, typologii, diagnostyki niedostosowania społecznego, a przede wszystkim profilaktyki społecznej i resocjalizacji oraz zjawisk związanych z patologiami społecznymi, zachowaniami ryzykownymi i przestępczością. W oddzielnych hasłach omówiono problematykę zachowań dewiacyjnych w rodzinie i szkole, wskazując na ich skutki i możliwości przeciwdziałania im. Książka zawiera także przegląd teorii oraz zagadnień definicyjnych związanych z resocjalizacją. Znajdujące się w leksykonie hasła obejmują także aspekty prawne i organizacyjne, dotyczące historii, współczesnej polityki reintegracji społecznej w Polsce oraz funkcjonowania placówek i instytucji resocjalizacyjnych. Znaczną uwagę poświęcono zagadnieniom kary pozbawienia wolności, a zwłaszcza resocjalizacji penitencjarnej, w zakresie której wyszczególniono hasła dotyczące resocjalizacji określonych kategorii skazanych, takich jak osoby: starsze, niepełnosprawne, niebezpieczne, uzależnione czy skazane za zabójstwa lub przestępstwa seksualne. Istotną częścią opracowania jest również omówienie wszystkich stosowanych w resocjalizacji terapii, w tym terapii niekonwencjonalnych, takich jak joga, ekologia, żagloterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. - Wydanie 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 131 strony : ilustracje ; 24 cm.
[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi.[...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych. [Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder-Taboł. - Wydanie 6. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2018. - 131 stron : ilustracje ; 24 cm.
Dzisiaj szczególnie trudno nauczycielowi jest zmotywować ucznia do pracy, trudno jest wzbudzić jego zainteresowanie. Świat dziś oferuje młodemu człowiekowi wiele atrakcji. Może on poznawać rzeczywistość za pośrednictwem licznych mediów, już choćby książki czy zabawki są zupełnie inne niż jeszcze przed kilkunastu laty – są kolorowe, łączą w sobie różne rozwiązania techniczne, a wszystko to po to, by jednocześnie uczyć i bawić. Każdy nauczyciel staje zatem przed niezwykle trudnym zadaniem. Jak bowiem w tym tak atrakcyjnym i oferującym tak wiele świecie sprawić, żeby zajęcia szkolne były interesujące? Na to pytanie szukają odpowiedzi ambitni nauczyciele, którzy zdają sobie sprawę z tego, iż dziś nie wystarczą tylko tradycyjne metody nauczania. Interesującą propozycją dla tych właśnie pedagogów, staje się książka Marioli Jąder Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi (Oficyna Impuls). Trafne wydaje się szczególnie spostrzeżenie autorki, iż nauczyciel dziś musi aktywizować wszystkie zmysły ucznia, musi zmotywować go do wzięcia udziału w zajęciach całym sobą. To trudna sztuka, zarówno dla ucznia, jak i dla prowadzącego lekcję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja podejmuje próbę scharakteryzowania roli i możliwości tkwiących w największej liczebnie instytucji mundurowej - Policji, której potencjał właściwie wykorzystany w realizacji funkcji pedagogicznej mógłby zaowocować skuteczniejszymi działaniami profilaktycznymi, resocjalizacyjnymi, readaptacyjnymi i reintegracyjnymi. Zmiana podejścia do obywatela i włączenie się w system oddziaływań zarówno uspołeczniających, profilaktycznych, resocjalizacyjnych, readaptacyjnych, jak i wychowawczo-rozwojowych wydaje się najwłaściwszym kierunkiem realizacji zadań przez współczesną Policję. Dziś nawet instytucje izolacyjne, dostrzegając rolę najbliższego środowiska, otwierają się na ten kontakt. Policja, chcąc być skuteczna w realizacji swoich ustawowych zadań, nie może pozostać głównie instytucją kontrolną i restrykcyjną, ograniczającą swoje działania do krótkotrwałego kontaktu z obywatelem poprzez np. informowanie go o zagrożeniach. Musi się włączyć do współtworzenia rzeczywistości społecznej, w ramach której będzie sprzymierzać się ze społeczeństwem obywatelskim, będąc razem z obywatelami, a nie obok nich, wykorzystując w swoich działaniach wiedzę i metodykę pedagogiki resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-7058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka odpowiada na rosnące zainteresowanie problematyką mediów masowych, zwłaszcza zainteresowanie skutkami i mechanizmami ich działania. W publikacji zaprezentowano dziesięć różnych zagadnień , skoncentrowanych wokół trzech głównych problemów: mechanizmów wpływu, specyfiki działania telewizji oraz skutków wpływu mediów na wybrane dziedziny aktywności młodych użytkowników. Książka została pomyślana jako pomoc dla początkujących badaczy użytkowników mediów, którzy przygotowują prace magisterskie czy doktorskie. Dzięki niej młodzi badacze i studenci szybko mogą się zorientować w głównych trendach i przedstawionych obszarach badań, w sposobach prowadzenia takich badań, mogą dostrzec białe plamy, rozmaite niedociągnięcia lub wzorować się na dobrych przykładach. Z podręcznika mogą skorzystać także nauczyciele, którzy prowadzą zajęcia z edukacji medialnej, ludzie zarządzający mediami oraz dziennikarze, których książka może zachęci do refleksji na temat procesów psychologicznych, czy społecznych, które sami inicjują, poprzez tworzone programy, audycje, teksty. Każdy, kto chce lepiej zrozumieć media, może w książce znaleźć coś dla siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (1957-1993) : historia niczym baśń z innego świata / Sławomir W. Malinowski. - Wydanie drugie. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", copyright 2020. - 357 stron : faksymilia, fotografie, portrety ; 25 cm.
Opowieść o "...nieprawdziwym świecie, który kiedyś istniał naprawdę. Bo Telewizja Dziewcząt i Chłopców istniała w rzeczywistości. "Zwierzyniec" ukazywał się na antenie 20 lat, "Ekran z Bratkiem" dwanaście, "Klub Pancernych" działał w ogromnej skali, a "Niewidzialna Ręka" zrobiła kilka milionów dobrych uczynków. TDC nie była kinem domowym, lecz telewizją przyjacielską, tworzącą wspólnotę z widzami. Bawiliśmy się razem z nimi, tak samo jak oni przeżywaliśmy wszystkie telewizyjne przygody. Prawie że chodziliśmy w krótkich spodenkach." Praca "(...) Sławka Malinowskiego, dawnego Niewidzialnego, dawnego widza "Ekranu z Bratkiem", a może także uczestnika "Klubu Pancernych" (jest) dowodem, że to co powiedziałem dotychczas jest prawdą. A właściwie było prawdą. Jest to wspaniała dokumentacja dwóch rzeczy: po pierwsze, że tak było, a po drugie, że tak można robić telewizję dla ludzi młodych, a nie spychać ich w świat reklam i filmów niekoniecznie wychowujących. Wychowanie przez telewizję jest rzeczą możliwą. Ona oczywiście nie zastąpi rodziców, nie zastąpi dorosłych, którzy dziecko wprowadzają w świat. Ale jeżeli taki młody chłopak czy młoda dziewczyna czuje, że po drugiej stronie ekranu są ludzie, którym można zaufać i że ta telewizja im uda, to są skłonni podjąć działania zainspirowane naszymi pomysłami. I poddawali się temu..."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18919 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowa teza Autora, znanego socjologa kultury i edukacji, odnosi się do przekonania, że współczesny człowiek żyje jednocześnie w dwóch równorzędnych rzeczywistościach. Pierwsza z nich działa w oparciu o zasadę wolności jednostki w kwestii kreowania własnej biografii i tożsamości oraz niekończących się (pozornie?) swobodnych wyborów, dokonywanych na płaszczyźnie kultury popularnej i konsumpcji, natomiast druga z rzeczywistości działa w sposób odwrotny: jej logika wspiera się na potężnych regulatorach tożsamości i życia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-13807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza część niniejszej publikacji ukazuje teoretyczne dylematy kształcenia zawodowego, rozpoczynając od aksjologicznej analizy pojęcia pracy, która w sposób personalistyczny wpływa nie tylko na rozwój osobisty człowieka, ale także bezpośrednio oddziałuje na właściwy rozwój systemów kształcenia zawodowego. Niematerialnymi elementami etyki stają się te wartości, które są obiektywnymi i realnymi twórcami pracy, pośrednio przyczyniającymi się do budowania społeczności nakierowanej na umożliwienie rozwoju osobistego każdego człowieka. Praca w głównej mierze decyduje o kierunkach zmian w szkolnictwie zawodowym. Istotne wydaje się stworzenie takiego kierunku zmian, który pomoże oraz wyposaży w kompetencje i kwalifikacje absolwentów szkół zawodowych ułatwiające im na rynku pracy dostosowanie się do wymogów globalizacji gospodarki światowej. Dlatego ważny staje się dyskurs o przyszłości szkolnictwa zawodowego oraz jego potrzebie utrwalenia i doskonalenia; wskazanie takich zmian, które stworzą szansę holistycznego spojrzenia uczestników potrzeby „uczenia się przez całe życie” (lifelong learning programme, LLP). W tym kontekście ważna wydaje się próba odpowiedzi na pytania o związki i zależności, jakie występują między kształceniem ogólnym a zawodowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-10515/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja skupia się na zagadnieniu ewaluacji (w szczególności ewaluacji edukacyjnej), które na świecie systematycznie zyskuje na znaczeniu, zwiększając wpływ na działania podejmowane w polityce publicznej. Bezpośrednio wynika to ze wzrastającego nacisku na efektywność, trafność alokowania środków i odpowiedzialność działań instytucji publicznych, także w systemie oświaty. Rola ewaluacji łączy się z potrzebą budowania strategii rozwoju w różnych dziedzinach życia społecznego i zabezpieczaniem interesu publicznego. Przedmiotami badania są ewaluacja wewnętrzna (zbudowana na fundamencie teoretycznym autoewaluacji) i prowadzący ją w polskich szkołach nauczyciele, odgrywający rolę ewaluatorów. Głównymi celami uczyniono opis ich społecznych światów i próbę rekonstrukcji przebiegu procesu stawania się ewaluatorem. Książka ma strukturę typową dla pracy empirycznej. W pierwszej części podjęto próbę przebycia wraz z Czytelnikiem wyboistej drogi prowadzącej od próby uchwycenia istoty ewaluacji do momentu wprowadzenia ewaluacji wewnętrznej do polskich szkół i opisu zawiłości instytucjonalnej praktyki ewaluacyjnej w rodzimym systemie oświaty, z wyeksponowaniem roli ewaluatora. Część druga prezentuje zamysł badawczy w typowy sposób. Wieńczy ją wskazanie „rusztowania” kategorialnego dla całego zamysłu badawczego i jednocześnie dla rozkładu treści w części trzeciej, w której zamieszczono wyniki badań własnych. Zakończeniem jest próba opisu procesu stawania się ewaluatorem przez nauczyciela. Adresatami książki są wszyscy zainteresowani ewaluacją edukacyjną – zarówno ci, którzy oprócz ustaleń teoretycznych poszukują także kolejnych empirycznych odsłon tego zagadnienia, jak i ci, dla których jest to początek podróży do „stacji ewaluacja”. Inspirację odnajdą w niej również nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych, którzy podejmują działania analityczno-badawcze w ramach swojej praktyki zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6419 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej