Twórczość dzieci i młodzieży
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Proza
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(2)
Wypożyczalnia Główna
(2)
Czytelnia - do wypożyczania
(4)
Autor
Adamek Irena
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Brausem Martina
(1)
Brittain W. Lambert
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Filippi-Lechowska Paulina
(1)
Kisilowska Małgorzata
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Leśniak Teresa
(1)
Lowenfeld Viktor
(1)
Opala-Wnuk Koryna
(1)
Papuzińska Joanna (1939- )
(1)
Polakowski Krzysztof
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Sargun Iris
(1)
Stryjak Zenon
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura słowacka
(1)
Temat
Literatura polska
(2334)
Kobieta
(1875)
II wojna światowa (1939-1945)
(1725)
Rodzina
(977)
Miłość
(968)
Twórczość dzieci i młodzieży
(-)
Przyjaźń
(916)
Pisarze polscy
(914)
Historia
(734)
Dzieci
(626)
Władcy
(611)
Zabójstwo
(582)
Tajemnica
(533)
Zwierzęta
(526)
Żydzi
(512)
Język polski
(492)
Polacy
(468)
Literatura
(463)
Życie codzienne
(459)
Relacje międzyludzkie
(433)
Polacy za granicą
(411)
Nastolatki
(407)
Małżeństwo
(404)
Wojsko
(400)
Rodzeństwo
(397)
Kościół katolicki
(379)
Śledztwo i dochodzenie
(378)
Policjanci
(375)
Język polski (przedmiot szkolny)
(362)
Literatura dziecięca polska
(356)
Podróże
(346)
Święci i błogosławieni
(337)
Magia
(335)
Poeci polscy
(335)
Duchowieństwo katolickie
(322)
Dziewczęta
(320)
Katolicyzm
(308)
Szlachta
(307)
Boże Narodzenie
(302)
Chrześcijaństwo
(301)
Sekrety rodzinne
(300)
Osoby zaginione
(298)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(280)
Filozofia
(275)
Etnografia
(269)
Matki i córki
(269)
Psy
(268)
Źródła historyczne
(266)
PRL
(264)
Obyczaje i zwyczaje
(263)
Ludzie a zwierzęta
(262)
Polityka
(260)
Dziennikarze
(259)
Malarze polscy
(251)
Okupacja niemiecka Polski (1939-1945)
(251)
Sztuka
(250)
Trudne sytuacje życiowe
(249)
Uczucia
(242)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(239)
Politycy
(236)
Armia Krajowa (AK)
(233)
Kultura
(229)
Uczniowie
(222)
Malarstwo polskie
(221)
Psychologia
(221)
Arystokracja
(218)
N (książki dla najmłodszych)
(215)
Holokaust
(212)
Pisarze
(205)
Wychowanie w rodzinie
(205)
Chłopcy
(204)
Poszukiwania zaginionych
(204)
Historia kultury
(200)
Wybory życiowe
(195)
Tematy i motywy
(193)
Dojrzewanie
(192)
Historia literatury
(191)
Uprowadzenie
(191)
Powieść młodzieżowa polska
(190)
Unia Europejska (UE)
(190)
Lekarze
(189)
Młodzież
(188)
Psychologia dziecka
(188)
Wsie
(188)
I wojna światowa (1914-1918)
(186)
Chłopi
(185)
Ruch oporu
(183)
Geografia
(177)
B (baśnie, legendy, mity)
(173)
Seryjni zabójcy
(171)
Wychowanie
(170)
Polityka międzynarodowa
(169)
Mniejszości narodowe
(168)
Ojcowie i córki
(167)
Szkolnictwo
(167)
Więźniowie obozów
(167)
Prywatni detektywi
(163)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(161)
Papieże
(160)
Dziadkowie i wnuki
(157)
Literatura francuska
(157)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Polska
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Antologia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-17417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71/77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-17757 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Porady dla rodziców i nauczycieli o "pracy przez zabawę" ze wszystkimi dziećmi - w tym z nadmiernie zamkniętymi, znerwicowanymi, dyslektycznymi, z ADHD, ADD, autyzmem, zaburzeniami rozwojowymi - zabawa z farbkami, kredkami, plasteliną - wydzieranie papieru - malowanie palcami, dłońmi, stopami - robienie masek - wymyślanie scenek do odegrania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia twórczości plastycznej / Stanisław Leon Popek. - Kraków : Impuls, 2010. - 489 stron : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
Książka "Psychologia twórczości plastycznej" jest pierwszą pozycją naukową z tego zakresu w Polsce. Zbudowana jest z trzech części: część I obejmuje teoretyczne podstawy twórczości plastycznej w świetle głównych nurtów psychologii XX w. i teorii psychopatologicznej, psychoanalizy i psychologii głębi, psychologii poznawczej, humanistycznej i interakcyjnej. Autor wychodzi z założenia, że każda z wymienionych teorii wyjaśnia w jakimś stopniu istotę i mechanizmy procesu twórczego, uwarunkowania osobowościowe i społeczne, ale ani jedna z nich nie może pretendować do miana teorii uniwersalnej. Część I-szą kończy prezentacja stanowiska holistycznego (teorii interakcyjnej), traktowanego jako hipotetyczna podstawa do dalszych badań. Część II-ga to efekt 30-letnich badań empirycznych, prowadzonych osobiści przez autora, obejmujących fazy i etapy rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży, zjawisko kryzysu w okresie fizjoplastyki, próby przezwyciężenia tych zahamowań, a także analizę typologiczną procesu twórczego. Łącznie autor przebadał ponad 25 tysięcy wytworów dzieci od 2 r.ż., młodzieży do 20 r.ż. Część III-cia to analiza podstawowych funkcji twórczości plastycznej w ujęciu człowieka (edukacyjnej, projekcyjnej, terapeutycznej). Całość ilustrowana przykładami reprodukcji dzieł sztuki i prac dzieci i młodzieży. Podejście teoretyczne, badania eksperymentalne czynią z tej monografii pracy oryginalną dla nauki, a także ważną dla praktyki pedagogicznej. Praca oparta jest na realizacji własnego wieloletniego programu badawczego (30 lat). Było to możliwe dzięki profesjonalnemu przygotowaniu Autora w dziedzinie psychologii i plastyki. Badania i analiza materiałów empirycznych pochłonęły przez te 30 lat tysiące godzin. Była to praca oparta na samosterowności i realizacji własnej pasji poznawczej, bez jakiegokolwiek wsparcia finansowego ze strony uczelni, czy sponsorów prywatnych. Oddajemy do Państwa rąk książkę, niemającą jak dotąd pierwowzoru w literaturze psychologicznej w takim jak ta zakresie, jest autorską próbą dyskusji z czytelnikami. Ambicją autora nie było opracowanie podręcznika w ujęciu encyklopedycznym lub wyczerpująco przybliżającego szczegółowe opracowania związane z psychologią twórczości artystycznej. Publikacja jest wykładnią nie tylko wiedzy, doświadczenia osobistego, lecz także przyjętego systemu wartości. Takie nastawienie pozwalało autorowi na wybiórcze traktowanie materiału historycznego (dzieł sztuki) oraz wielu opracowań naukowych. Przedstawione w książce rozważania o twórczości plastycznej posłużą wielu psychologom jako materiał do refleksji, a plastykom przybliżą wiedzę psychologiczną na temat tej dziedziny twórczości. Ten ostatni cel wpłynął w znacznym stopniu na sposób prezentacji zagadnień z nią związanych. Autor unikał recept, komplikacji formalnej treści, niezrozumiałej dla plastyków prezentacji danych statystycznych z badań empirycznych. Przyjęte sposoby prezentacji wiedzy znalazły wielokrotne potwierdzenie w licznych kontaktach ze środowiskami twórców, a także z psychologami badającymi problemy dotyczące psychologii twórczości. Studia teoretyczne i badania empiryczne omówione w tej książce są związane są z jedną, ale jakże istotną dziedziną aktywności ludzkiej. Twórczość plastyczna, obejmująca rysunek, malarstwo, grafikę, rzeźbę, architekturę, urbanistykę i wiele sztuk stosowanych (np. projektowanie form użytkowych, sztukę ogrodową, projektowanie ubiorów itp.), a także wchodzących w syntezę z innymi dziedzinami sztuki (film, teatr, cyrk), to aktywność mająca ponad 40 tysięcy lat. Wprawdzie ewolucja twórczości plastycznej w różnych kręgach kulturowych to domena historii sztuki, niemniej psychologia, która poszukuje społecznych i osobowych uwarunkowań i mechanizmów tej dziedziny działalności ludzkiej, musi odwoływać się do faktów historycznie uzasadnionych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-11805 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej