Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(62)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(2)
Wypożyczalnia Główna
(34)
Filia Dąbrówka
(1)
Filia Olchowce
(1)
Czytelnia - na miejscu
(2)
Czytelnia - do wypożyczania
(32)
Autor
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Jaworska Anetta
(2)
Jąder Mariola
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Adamek Irena
(1)
Anioł Joanna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cytowska Beata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Dudak Anna
(1)
Fabiś Artur
(1)
Fuks Agata
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Halasz Jacek
(1)
Hildebrandt Dobrochna
(1)
Holly Grażyna
(1)
Holly Marek
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Juraszyńska Hanna
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kanios Anna
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kołodziejczyk Anna (1972-2017)
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniak-Stępień Agnieszka
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Maj Beata
(1)
Malinowski Sławomir W. (1957- )
(1)
Marzec-Holka Krystyna
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Nawotniak Justyna
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Palamer-Kabacińska Ewa
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Potulicka Eugenia (1944-)
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Różański Andrzej
(1)
Stachura Artur
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Studenski Ryszard
(1)
Suchodolska Jolanta
(1)
Szary Adam
(1)
Szary Beata
(1)
Szot Renata
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Toroń Barbara
(1)
Urbanek Arkadiusz
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Węglarz Józef
(1)
Zamołojko Zbigniew
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Śliwierski Bogusław
(1)
Śmoigiel Robert
(1)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(57)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunowie osób z zespołem Downa
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat
Dzieci
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Komunikacja społeczna
(5)
Kształcenie
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Cyberprzemoc
(3)
Kultura masowa
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Psychologia
(3)
Resocjalizacja
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uzależnienie od komputera
(3)
Wspomaganie rozwoju
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Edukacja medialna
(2)
Ewaluacja
(2)
Facebook
(2)
Fonoholizm
(2)
Internet
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Mowa
(2)
Mutyzm
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Praca socjalna
(2)
Przemoc
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Socjologia kultury
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Telewizja
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Więźniowie
(2)
Zachowanie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autoewaluacja
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania kliniczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Bieszczadzki Park Narodowy
(1)
Bioetyka
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etyka lekarska
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Fauna
(1)
Film
(1)
Filozofia medycyny
(1)
Flora
(1)
Fonogesty
(1)
Gerontologia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Głusi
(1)
Harcerze
(1)
Innowacje społeczne
(1)
Intensywna terapia
(1)
Jakość życia
(1)
Temat: dzieło
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
2001-
(4)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Bieszczady (góry)
(1)
Bieszczadzki Park Narodowy (obszar)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stary Kisielin (Zielona Góra ; część miasta)
(1)
Włochy
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(26)
Podręcznik
(8)
Monografia
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Blog
(1)
Encyklopedia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Telewizyjny program popularnonaukowy
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Medycyna i zdrowie
(12)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autorka podjęła udaną próbę analizy zasobów osobistych i społecznych znaczących w procesie oddziaływań penitencjarnych. Jest to książka wpisująca się w naukowy dyskurs o działaniach resocjalizacyjnych, jego różnych obszarach i płaszczyznach, które systematycznie potrzebują uaktualnień oraz rzetelnego spojrzenia badawczego. Publikacja jest wartościowa i potrzebna. Łączy elementy teorii z praktyką oraz wzbogaca literaturę z zakresu pedagogiki penitencjarnej. Podejmuje ważny temat psychospołecznego funkcjonowania osób pozbawionych wolności, które można modyfikować w toku świadomie zaplanowanych oddziaływań resocjalizacyjnych z uwzględnieniem aktywności zawodowej, fizycznej i artystycznej. Istotnym walorem opracowania jest przejrzyste zaprezentowanie rzetelnych wyników badań własnych, mających na celu określenie efektywności prowadzonych działań penitencjarnych. Z recenzji dr hab. Anny Fidelus, prof. UKSW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
We współczesnym, wysoko rozwiniętym świecie, zaburzenia rozwoju o różnej etiologii dotyczą około 3% populacji dzieci. W ostatnich latach zaszły duże zmiany w poglądach na wrodzone zaburzenia rozwoju u dzieci, jednak nadal jest dużo niewiadomych i kontrowersji oraz zaniedbań w sferze diagnostycznej i terapeutyczno-rehabilitacyjnej. Nie docenia się dostatecznie potencjału rozwojowego dzieci z zaburzeniem rozwoju. W pierwszych latach życia, szczególnie w pierwszym roku rozwoju dziecka, istnieją największe możliwości przyspieszenia i wyrównania sprawności psychoruchowej dziecka i w przyszłości jego rozwoju intelektualnego. Autorzy podręcznika w każdym rozdziale podkreślają rolę wczesnej rehabilitacji, jak również wczesnej interwencji logopedycznej we wspomaganiu rozwoju dziecka z rzadkim zaburzeniem rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera charakterystykę systemu wspierania rodziny oraz opis roli ośrodka pomocy społecznej w systemie wspierania rodziny, przedstawia zakres zadań ośrodka w kontekście pracy z rodziną i optymalny standard wykonywania zadań na rzecz wspierania rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Książka została opracowana w sposób, który umożliwia analizę działań i czynności ośrodka pomocy społecznej w różnych sytuacjach problemowych, przy czym każdy z problemów rodziny został przedstawiony oddzielnie, w formie tabelarycznej, wskazującej rodzaj i szczegółowy katalog działań, osobę odpowiedzialną za ich prowadzenie oraz dokumenty, jakie świadczą o ich wykonaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój każdego człowieka ma wiele wymiarów: biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny. Osoby niepełnosprawne mogą mieć trudności w każdym z tych obszarów funkcjonowania. Książka Niepełnosprawność - w zwierciadle dorosłości może służyć całościowemu spojrzeniu na dorosłość takiej osoby. W tym celu redaktor opracowania, dr Remigiusz Kijak, wyodrębnił poszczególne perspektywy życia człowieka. Dotyczą one podmiotowości, wartości, seksualności, rodzicielstwa, pracy, okresu starości i śmierci. Człowiek od urodzenia nawiązuje interakcje społeczne, wchodząc ze środowiskiem w aktywny kontakt. Ta dyspozycja powinna być stale rozwijana. Autorzy poszczególnych rozdziałów książki wskazują na możliwości realizacji tych zadań jako źródła społecznej refleksji związanej z podjęciem odpowiedzialności za planowanie działania w okresie dorosłości. Zamierzenie redakcyjne należy uznać za niezmiernie wartościowe z uwagi na oryginalność ujęcia książki, dostarczenie wielu cennych informacji, które wzbogacają wiedzę na temat dorosłości osób niepełnosprawnych w różnych aspektach ich funkcjonowania. Walorem książki jest to, że autorami poszczególnych rozdziałów są znani specjaliści problematyki niepełnosprawności z różnych dziedzin (psychologii, pedagogiki, rehabilitacji, medycyny). Przedstawione propozycje [...] stanowią splot różnych czynników warunkujących dorosłość człowieka niepełnosprawnego, do których możemy zaliczyć: funkcjonowanie w rolach macierzyńskich, rolę wartości w życiu człowieka, seksualność, kompetencje społeczne, autonomię, podmiotowość. Problematyka ta została przedstawiona na tle obszernej literatury. Redaktor konsekwentnie dobrał tematykę poszczególnych rozdziałów, wskazując, że dorosłość osób z niepełnosprawnością zależy od wielu czynników o podłożu kulturowym, społecznym i jest możliwa do analizy przy zastosowaniu badań interdyscyplinarnych. Książka odpowiada na aktualne zapotrzebowanie teoretyków i praktyków związanych z edukacją i opieką nad osobami z niepełnosprawnością. (Z recenzji prof. zw. dr hab. Janiny Wyczesany)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza, wielowątkowa publikacja nie ukazuje pełnego obrazu całożyciowej edukacji człowieka. Stanowi jednak, w naszym zamyśle, mapę wybranych problemów dotyczących edukacji w różnych fazach życia człowieka w zgodzie z potrzebami jednostek i społeczeństwa. Mamy nadzieję, że zostanie przyjęta jako głos w dyskusji nad potrzebą całożyciowej edukacji i potraktowana jako otwarcie listy związanych z nią problemów. Nie dajemy sobie prawa do czynienia jakichkolwiek rozstrzygnięć. Jeśli publikacja ta zainspiruje kogoś do refleksji lub dyskusji, będziemy mieli poczucie satysfakcji i potwierdzenie zasadności naszych teoretyczno-empirycznych poszukiwań. - [fragment wstępu ]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-10519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa)
Książka ta została pomyślana jako pomoc dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Podobnie jak poprzednia publikacja zawiera ona wprowadzenia przedstawiające teoretyczne tło propozycji metodycznych, a następnie scenariusze zajęć. Motywami przewodnimi są kwestie tożsamości, wprowadzanie w świat różnych kultur, prawidłowości rozwojowe oraz działania kształcące i wychowawcze. Na metodyczną część książki składają się głównie scenariusze zajęć opracowane przez nauczycieli i słuchaczy studiów podyplomowych na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ oraz przez studentów (w części także nauczycieli) kierunku pedagogika na tym wydziale. Scenariusze były poddawane praktycznej weryfikacji i ewaluacji. We wszystkich uwzględniono podobne elementy poczynając od celów zajęć, poprzez propozycje metod i form zajęć, pomocy dydaktycznych, przebieg zajęć na (w większości) wykorzystanej literaturze kończąc. Do wielu scenariuszy dołączono wzory zabaw, gier i innych pomocy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-2285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma na celu nie tylko zwrócić uwagę Czytelnikowi na najistotniejsze problemy współczesnej szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej, ale także ułatwić szkołom i nauczycielom wdrażanie nowej podstawy programowej wychowania fizycznego. Książka obejmuje bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej i zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane bezpośrednio w praktyce. Treść trzeciego wydania książki została opracowana w taki sposób, aby po wprowadzeniu nowej reformy programowej ułatwić nauczycielom konstruowanie programów autorskich, planowanie pracy, organizowanie zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i fakultatywnym, badanie jakości szkolnej kultury fizycznej oraz ocenianie uczniów z wychowania fizycznego. Książka jest adresowana zarówno do czynnych zawodowo nauczycieli, jak i studentów kierunku wychowanie fizyczne. Mamy nadzieję, że studentom pozwoli ona nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale inaczej spojrzeć na problemy współczesnej edukacji fizycznej, a nauczycielom umożliwi w pracy pedagogicznej poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-2938 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemoc seksualna wobec dziecka. Studium pedagogiczno - kryminologiczne”, prezentuje współczesną analizę podejścia do przestępstw seksualnych naruszających nietykalność osobistą dziecka. Autorka ukazuje rozmiar krzywd wyrządzonych dziecku przez jego seksualne wykorzystywanie, popełnianych w środowisku wychowawczym; rodzinnym i dziecku środowisku lokalnym. W części teoretycznej pracy zostały omówione; przestępstwa seksualne dokonywane na nieletnich w świetle kodyfikacji prawnej Kodeksu Karnego, aktywność seksualna sprawców czynów lubieżnych, gwałtów i dewiacje społeczne z perspektywy patologii, kryminologii, teorii przemocy w rodzinie, kazirodztwo i pedofilia, strategie przeciwdziałania wykorzystywaniu seksualnemu w środowisku lokalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć Montessori czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wydanie 5 uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014. - 129 strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, że w pracach Autorki często pojawiał się termin "metoda", to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych ( nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka(chodzi tu m.in. o polaryzację uwagi, wrażliwe fazy),będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być przygotowane otoczenie a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli normalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pamiętajki / Dorota Niewola ; [rysunki Agata Fuks]. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2010. - 97, [1] strony : ilustracje ; 24 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Pedagogika porównawcza jest to subdyscyplina studiów edukacyjnych, która w ostatnim okresie rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie w naszym kraju zainteresowanie systemami oświatowymi funkcjonującymi w innych społeczeństwach; co wynika również i z logiki przeprowadzanych w Polsce reform. Rozwój polskiej pedagogiki porównawczej rozpatrywać można przy tym w dwóch kontekstach. Po pierwsze, tendencja ta odnosi się do prowadzonych przez polskich naukowców badań wybranych aspektów funkcjonowania edukacji w różnych krajach świata. Po drugie, daje się zauważyć wzrost znaczenia pedagogiki porównawczej jako przedmiotu wykładanego na uczelniach wyższych. I właśnie w tą logikę wpisuje się znakomicie skonceptualizowany podręcznik akademicki Renaty Nowakowskiej-Siuty "Pedagogika porównawcza", renomowanego badacza współczesnej edukacji, autorki wielu znakomitych tekstów podejmujących społeczno-kulturowe problemy edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-4087 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem pracy jest zbadanie idei i wartości, jakie niesie ze sobą ruch harcerski, oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy harcerstwo w obecnym swoim kształcie może spełniać w społeczeństwie rolę środowiska wychowawczego, a jeżeli nie tą - to jaką. Odpowiedź na pytanie o rolę harcerstwa, o jego miejsce we współczesnym świecie, zadania, jakie powinno spełniać, może dać teoretyczne podstawy do pracy programowej w organizacjach harcerskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest obszernym kompendium na temat zjawiska depresji u osób w wieku rozwojowym. Ponieważ raport Światowej Organizacji Zdrowia mówiący o narastającej częstości tego zaburzenia jest zatrważający, a świadomość społeczna w naszym kraju dotycząca różnorodności objawów i przebiegu depresji jest znikoma, nie mam najmniejszych wątpliwości co do celowości ukazania się tej publikacji. Ze środowiska psychiatrów dziecięcych dochodzą niepokojące i ostrzegawcze sygnały o pogarszającym się stanie zdrowia psychicznego młodocianych, a zarazem nie tylko rodzice i nauczyciele, ale także wielu psychologów, lekarzy rodzinnych i innych specjalistów nie dysponuje niezbędną wiedzą, aby podejmować właściwe działania profilaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nurt refleksji i praktyki oświatowej nazywany edukacją alternatywną od lat podtrzymuje nadzieję na ukształtowanie (się) modelu szkoły, która będzie coraz lepiej służyć rozwojowi dzieci i młodzieży, a także wypełniać swoje funkcje ogólnospołeczne. Próba spojrzenia na dzieje i na współşczesność rozmaitych rozwiązań alternatywnych prowadzi do spostrzeżenia, że alternatywność ta była różnie pojmowana i przybierała różną postać. Również obraz inspiracji ruchów alternatywnych w edukacji oraz oddziaływań tych ruchów na modele oświaty jest dość zróżnicowany. Niejednoznaczne wydają się relacje między zjawiskiem określanym mianem edukacji alternatywnej a reformami oświatowymi. Rozważając dylematy teorii i praktyki edukacji alternatywnej, warto odnieść się do dotychczasowych doświadczeń, przywołać przynajmniej niektóre wątki oświatowych inspiracji, nadziei i miraży. Może to nas przybliżyć do określenia istotnych cech i obszarów współczesnych poszukiwań alternatywnej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest monografią socjopedagogiczną, w której, opierając się na badaniach wybranej populacji młodzieży, starano się wyjawić socjologiczny i pedagogiczny (pomijając psychologiczny) aspekt złożonej sytuacji społecznej uczniów doświadczających zaburzeń rozwojowych. Punktem wyjścia do poszukiwań badawczych były pytania: w jaki sposób radzą sobie uczniowie z takimi zaburzeniami w społeczności szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka to szeroka perspektywa postrzegania dziecka 6-letniego jako potencjalnego ucznia szkoły podstawowej, któremu rzeczywistość kreuje los bardziej lub mniej odpowiadający osobistym preferencjom. W wyniku kontrowersji zogniskowanych wokół reformy oświaty, a w niej wcześniejszego rozpoczynania edukacji już przez dzieci 6-letnie, akcentuje się w niej holistyczny ogląd dziecka. Przedstawione możliwości i ograniczenia w rozwoju poszczególnych sfer dają możliwość antycypacji obrazu funkcjonowania tego dziecka w szkolnej rzeczywistości, co wyznacza się jego gotowością edukacyjną. Jednak gotowość szkolna dziecka to nie tylko jego dojrzałość biologiczna, ale też gotowość szkoły przejawiająca się w wielu aspektach jej instytucjonalnej i zadaniowej działalności. To współbrzmienie obu podmiotów edukacyjnych zmagań gwarantujących małemu dziecku osiąganie szkolnych efektów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej. Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno i pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi. Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin, lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz ľ przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3220 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-2342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęcie prób dokonania jednoznacznych rozstrzygnięć w zakresie definiowania ewaluacji i wskazania jej użyteczności jest niezwykle trudne. Określa się ją jako systematyczne komplementarne badanie wartości albo cech określonych zjawisk; używa do czytelnego formułowania ocen na podstawie wyraźnie wyartykułowanych kryteriów poprawności i przydatności; wykorzystuje w procesie planowania i podejmowania decyzji. Procesualność i systematyczność badań ewaluacyjnych pozwalają spojrzeć na ewaluację w kontekście pomiaru, analizy oraz oceny poddawanych badaniom zjawisk społecznych, ale traktuje się ją też jako rodzaj refleksji w teorii pomocy społecznej i pracy socjalnej. Ewaluacji podlegają strategie, programy edukacyjne, projekty socjalne, fundusze strukturalne, szkolenia pracowników i beneficjentów służb społecznych oraz modele rozwiązywania problemów społecznych. Badania ewaluacyjne prowadzone na tych płaszczyznach zaczęły rozwijać się dynamicznie wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Wprawdzie odmienne od procedur ewaluacyjnych podejmowanych w innych krajach europejskich, cieszą się obecnie coraz większym zainteresowaniem doświadczonych badaczyy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej