Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(114)
Forma i typ
Książki
(114)
Publikacje naukowe
(62)
Publikacje dydaktyczne
(30)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(125)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(25)
Czytelnia - do wypożyczania
(103)
Autor
Szelągowska Anna
(5)
Waliszewski Krzysztof
(5)
Borcuch Artur (1977- )
(4)
Karski Jerzy Bohdan (1934-2009)
(3)
Opolski Krzysztof (1948- )
(3)
Bednarczyk Jan L. (1950- )
(2)
Boguszewicz-Kreft Monika
(2)
Bukowski Sławomir (1956- )
(2)
Gawłowski Robert (1957- )
(2)
Karski Jerzy Bohdan
(2)
Machalski Paweł
(2)
Makowski Krzysztof
(2)
Misala Józef (1950-2011)
(2)
Sobol Marzena
(2)
Zenderowski Radosław
(2)
Acker Mike
(1)
Augustynowicz Anna
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Bera Anna
(1)
Borzyszkowski Jacek
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Bromber Piotr
(1)
Brzychcy Katarzyna
(1)
Budner Waldemar
(1)
Budziewicz-Guźlecka Agnieszka
(1)
Budziszewska-Makulska Alina
(1)
Buk Halina (1947- )
(1)
Bukowska Joanna
(1)
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka
(1)
Bukowski Sławomir I
(1)
Błach Joanna (ekonomia)
(1)
Capiga Mirosława
(1)
Chudoba Tadeusz
(1)
Cichoń-Sosnowska Maria
(1)
Czerniachowicz Barbara
(1)
Dawidowicz Dawid
(1)
Dolan Paul (1968- )
(1)
Dołzbłasz Sylwia
(1)
Drab-Kurowska Anna
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dybał Mariusz
(1)
Dykowska Grażyna
(1)
Dylewski Marek (1965- )
(1)
Dylus Aniela
(1)
Dyr Tadeusz
(1)
Dziawgo Leszek (1964- )
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Giżyński Juliusz
(1)
Golnau Wiesław
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Grabiński Konrad
(1)
Hady Joanna
(1)
Harasim Janina
(1)
Ilba Mateusz
(1)
Jackiewicz Aleksandra
(1)
Jamróz Paweł
(1)
Jankowska Barbara (ekonomia)
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Kabalska Agnieszka
(1)
Kaczmarek Mirosława
(1)
Kalinowski Marek
(1)
Kandefer-Winter Katarzyna
(1)
Koralewski Michał
(1)
Kosztowniak Aneta
(1)
Kotliński Grzegorz
(1)
Kowalczyk Jerzy
(1)
Kozarkiewicz Alina
(1)
Kozińska Magdalena
(1)
Kołosowska Bożena
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krupa Dorota (1976- )
(1)
Kułyk Piotr
(1)
Kąkol Cezary
(1)
Lachowska Halina
(1)
Lament Marzanna
(1)
Leowski Jerzy (1928-2006)
(1)
Leśniowska-Gontarz Małgorzata
(1)
Litwin Joanna
(1)
Maciejewski Marek
(1)
Magier-Łakomy Ewa
(1)
Makowski Michał
(1)
Marcinkowska Elżbieta
(1)
Matuszyk Anna
(1)
Matuszyk Paweł Grzegorz
(1)
Matys Katarzyna
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Małachowski Krzysztof
(1)
Michalski Grzegorz (1972- )
(1)
Misala Józef
(1)
Modzelewski Piotr
(1)
Możdżonek Monika
(1)
Mroczek-Dąbrowska Katarzyna
(1)
Nadskakuła-Kaczmarczyk Olga (1982- )
(1)
Nawrot Wioletta
(1)
Niewiadomska Anna
(1)
Nieżurawska-Zając Joanna
(1)
Noga Marian (1939-2018)
(1)
Olejnik Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(32)
Okres powstania dzieła
2001-
(100)
Kraj wydania
Polska
(114)
Język
polski
(114)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(21)
Menedżerowie
(6)
Adwokaci
(1)
Epidemiolodzy
(1)
Organizatorzy imprez masowych
(1)
Policjanci
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Prokuratorzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Sędziowie
(1)
Temat
Zarządzanie
(14)
Przedsiębiorstwo
(12)
Zdrowie publiczne
(8)
Globalizacja
(6)
Polityka gospodarcza
(6)
Rynek finansowy
(6)
Banki
(5)
Banki spółdzielcze
(5)
Gospodarka
(5)
Kryzys gospodarczy
(5)
Służba zdrowia
(5)
Unia Europejska (UE)
(5)
Administracja publiczna
(4)
Bankowość elektroniczna
(4)
Finanse
(4)
Finanse przedsiębiorstwa
(4)
Instytucje finansowe
(4)
Kryzys finansowy
(4)
Polityka pieniężna
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(4)
Zarządzanie kryzysowe
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Banki internetowe
(3)
Bezpieczeństwo
(3)
Euro (pieniądz)
(3)
Fundusz inwestycyjny
(3)
Kadry
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Konkurencja
(3)
Organizacja
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Rynek pracy
(3)
Samorząd gminny
(3)
Turystyka
(3)
Bank centralny
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Bioetyka
(2)
COVID-19
(2)
Etyka lekarska
(2)
Europejski Bank Centralny
(2)
Finansowanie
(2)
Innowacje
(2)
Innowacje organizacyjne
(2)
Internet
(2)
Jakość usług
(2)
Kredyt
(2)
Makroekonomia
(2)
Miasta
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Pieniądz
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Rachunkowość
(2)
Reklama
(2)
Rozwój gospodarczy
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Samorząd powiatowy
(2)
Samorząd województwa
(2)
Strefa euro
(2)
Unia Gospodarcza i Walutowa (1991)
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zatrudnienie
(2)
Agencje ratingowe
(1)
Akcje (ekonomia)
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Autoprezentacja
(1)
Baby boomers
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania rynku
(1)
Banki inwestycyjne
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bankowość prywatna
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo finansowe
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezpieczeństwo lokalne
(1)
Bezpieczeństwo morskie państwa
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
(1)
Biznesplan
(1)
Budżety gminne
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Budżety terenowe
(1)
Choroby zakaźne ludzi
(1)
Chorzy
(1)
Crowdsourcing
(1)
Cyberkultura
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Dobro wspólne
(1)
Duże miasto
(1)
Temat: czas
2001-
(44)
1901-2000
(15)
1989-2000
(12)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(42)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Europa
(2)
Bałtyk (morze)
(1)
Powiat poznański (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Opracowanie
(38)
Podręcznik
(29)
Monografia
(14)
Praca zbiorowa
(4)
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Felieton
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Ustawa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(64)
Zarządzanie i marketing
(24)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(11)
Medycyna i zdrowie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(3)
Ochrona środowiska
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
114 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18371 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-15043 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W Polsce energia oparta na paliwach kopalnych do końca 2018 r. odpowiadała za 85,3% ogółu wytwarzanej energii, a tylko 14,7% wytwarzano ze źródeł ekologicznych i odnawialnych, co powoduje, iż nasz kraj zajmuje jedno z ostatnich miejsc wśród krajów europejskich. Zmiany, jakie muszą nastąpić w najbliższych dekadach, powinny przyczynić się do odwrócenia tego udziału, a tym samym przyspieszenia rozwoju i wykorzystania ekologicznych źródeł energii. Jednym z takich źródeł jest energia słoneczna, będąca głównym tematem niniejszej publikacji. Monografia przedstawia przekrojową analizę rozkładu energii słonecznej w Polsce, opartą na danych klimatycznych. W analizach zwrócono uwagę na szereg czynników determinujących ilość promieniowania słonecznego docierającego do różnych lokalizacji, takich jak ukształtowanie terenu, warunki klimatyczne czy zachmurzenie. Wykorzystane dane klimatyczne, pochodzące z obserwacji 41 stacji pogodowych, pozwalają zaprognozować rzeczywiste, średnioroczne wartości energii słonecznej docierające do różnych regionów Polski. Publikacja stanowi wstęp do oszacowania opłacalności inwestycji w mikro- i małe instalacje do pozyskiwania energii elektrycznej, a w szczególności opłacalność inwestycji dla inwestorów indywidualnych (prosumentów) z różnych lokalizacji geograficznych Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy prezentują kluczowe problemy z dziedziny finansów małych i średnich przedsiębiorstw, które ułatwią zdobycie pożądanej wiedzy i kompetencji. Książka stanowi interesującą pozycję dla przedsiębiorców chcących w sposób profesjonalny wykorzystać prezentowaną wiedzę w procesie podejmowania decyzji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6960 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest adresowana do osób zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami, poszukujących możliwości doskonalenia systemów zarządzania, jak też do osób zajmujących się small businessem naukowo. Zaprezentowano w niej takie ujęcia poszczególnych funkcji zarządzania, które mają charakter reinterpretacji znanych koncepcji, bądź mają charakter autorski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-10464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koniec XX i pierwsza dekada XXI wieku przyniosły nowe zjawiska w gospodarce światowej i w gospodarkach narodowych poszczególnych krajów. Nastąpiło przyspieszenie procesów globalizacji, ale również procesów międzynarodowej integracji regionalnej, zmieniły się warunki wzrostu i rozwoju gospodarczego. Wreszcie, poszczególne gospodarki w różnym stopniu zostały dotknięte skutkami globalnej recesji i kryzysu finansowego w latach 2007-2009. Książka "Globalizacja i integracja regionalna a wzrost gospodarczy" traktuje o różnych aspektach procesów globalizacji i międzynarodowej integracji regionalnej oraz ich wpływie na wzrost gospodarczy. Powstała ona w wyniku współpracy naukowej przedstawicieli kilku ośrodków akademickie, m.in.: Politechniki Radomskiej im. Kazimierza Pułaskiego, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Łódzkiego. Sądzimy, że prezentowana przez nas publikacja będzie pożyteczną i interesującą lekturą zarówno dla naukowców, jak również dla studentów, polityków i praktyków gospodarczych, a także dziennikarzy. "Recenzowana książka stanowi ważne i interesujące dzieło, w którym zaprezentowano różnorodne poglądy i aktualne wyniki badań dotyczące istotnych problemów globalizacji, międzynarodowej integracji regionalnej i wzrostu gospodarczego"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-1484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18388 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 502/504 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-14982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka XXI wieku : wyzwania sektorowe / redakcja Marzanna Lament, Joanna Bukowska. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 393 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Problematyka wyzwań gospodarki XXI wieku to temat rozległy i złożony, podlegający dynamicznym zmianom. Można go badać wieloaspektowo i interdyscyplinarnie, dlatego też w niniejszej monografii starano się wskazać wiele obszarów badań, jednak ze względu na złożoność zjawiska możliwe było odniesienie się jedynie do wybranych sektorów gospodarki. Podstawowym założeniem monografii była myśl, aby zawarte w niej idee, refleksje i wiedza, dotyczące obszarów funkcjonowania sektora przedsiębiorstw, instytucji finansowych i wybranych kwestii polityki ekonomicznej państwa, trafiły do polityków i praktyków gospodarczych. W monografii zostały wydzielone problemy makroekonomiczne dotyczące globalnej gospodarki oraz polityki ekonomicznej państwa, a także zagadnienia dotyczące sektora przedsiębiorstw oraz rynków finansowych. Opracowanie zostało podzielone na cztery główne części tematyczne, do których zostało przypisanych łącznie dwadzieścia dwa rozdziały. CZĘŚĆ PIERWSZA - Globalna gospodarka a integracja ekonomiczna przedstawia problemy gospodarcze w kontekście integracji ekonomicznej, a w szczególności międzynarodowej wymiany gospodarczej oraz międzynarodowej konkurencyjności. CZĘŚĆ DRUGA - Rynki finansowe a wyzwania globalne poświęcona została problemom rynków finansowych w kontekście wyzwań globalnych. W szczególności omówione tutaj zostały zagadnienia chińskiej ekspansji na światowe rynki finansowe, rozwój giełdowych rynków akcji, charakter konkurencji rynku ubezpieczeniowego oraz determinanty efektywności finansowej zakładów ubezpieczeń. CZĘŚĆ TRZECIA - Przedsiębiorstwo w warunkach gospodarki globalnej przedstawia wybrane, aktualne wyzwania przedsiębiorstw, w szczególności dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu, start-upów, przedsiębiorstw rodzinnych oraz wykorzystania systemów IT w przedsiębiorstwach. CZĘŚĆ CZWARTA - Polityka ekonomiczna państwa a wyzwania sektorowe zawiera zagadnienia dotyczące różnych obszarów polityki ekonomicznej państwa, począwszy od strategii przezwyciężania szoku popytowego poprzez instrumenty wparcia Przemysłu 4.0, a skończywszy na japońskim modelu Społeczeństwa 5.0. Monografia przeznaczona jest dla studentów kierunków ekonomicznych oraz praktyków gospodarczych zainteresowanych aktualnymi problemami gospodarczymi w kontekście globalizacji, integracji ekonomicznej oraz wzrostu gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarowanie majątkiem komunalnym ma priorytetowe znaczenie dla sprawnej i efektywnej realizacji zadań publicznych nałożonych na poszczególne gminy. Decyzje podejmowane przez władze lokalne w tym zakresie powinny charakteryzować się przede wszystkim racjonalnością i efektywnością, jak również pragmatyzmem działań. Wielość i różnorodność decyzji majątkowych oraz wynikających z nich problemów sprawia, że należy ująć je w jeden logiczny system, który pozwoli na realizowanie długofalowej polityki majątkowej, przekładającej się na rozwój społeczno-gospodarczy gminy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8379 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poruszana w książce problematyka w interesujący sposób oddaje wpływ dokonujących się współcześnie przemian społeczno-gospodarczych na kształt handlu międzynarodowego. Warunkowane są one procesem liberalizacji handlu, postępem technicznym i innowacyjnością oraz rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych, a dotyczą zarówno przedmiotu obrotów, jak i form nawiązywania oraz prowadzenia stosunków handlowych. Pociąga to za sobą szereg nowych wyzwań, szans i zagrożeń, których analiza może pozwolić na postawienie trafnych wniosków dla oceny potencjału rozwojowego gospodarek i przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpieczne i sprawne funkcjonowanie współczesnej gospodarki wymaga współdziałania wielu elementarnych czynników, między innymi: zasobu majątkowego i finansowego, demograficznego, technologii i organizacji oraz dywersyfikacji i stałych dostaw energii. Ta harmonia w dużym stopniu wpływa na konkurencyjność przedsiębiorstw, zarządzanie wiedzą, tworzenie przedsięwzięć innowacyjnych i przyczynia się do wzrostu poziomu osiąganych wyników ekonomicznych i wartości firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-16808 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18241 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Platinium)
Książka Instytucje parabankowe na rynku usług bankowych w Polsce przygotowana przez pracowników naukowo-dydaktycznych i doktorantów Katerdy Bankowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz osób z nimi zaprzyjaźnionych - powstała w efekcie dyskusji wywołanych wybuchem afery Amber Gold. W publikacji przedstawiono jednak tematykę działalności instytucji prabankowych i shadow bankingu znacznie szerzej. Jej lektura pozwala odpowiedzieć na wiele pytań, m.in.: - o przyczyny popularności instytucji parabankowych w Polsce - o szanse zagrożenia, jakie są związane z ich działalnością dla klientów, systemu bankowego i gospodarki. Tematem przewodnim publikacji stanowiącym jej oś kompozycyjną co przejawia się w większości rozdziałów - jest analiza SWOT silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń związanych z danym segmentem czy rodzajem działalności parabanków. Prezentowana publikacja przeznaczona jest zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, pracowników naukowych i praktyków gospodarczych działających w szeroko pojętym sektorze usług finansowych, jak też dla każdej osoby, któa chce pogłębić swoją wiedzę w zakresie działalności instytucji parabankowych z uwzględnieniem towarzyszących im szans i zagrożeń. Jest to jedna z pierwszych książek poświęconych tematyce działalności instytucji parabankowych. Lektura publikacji przynosi ważne pytania na temat przyszłości polskiego rynku usług finansowych. Zdaniem redaktorów, zawarte w jej treści poglądy autorów powinny przyczynić się do łatwiejszego poszukiwania na nie odpowiedzi. [Z okł.].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-2693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak marka buduje wartość przedsiębiorstwa : zarządzanie wartością i wycena marki / Grzegorz Urbanek. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 320 stron : ilustracje, wykresy, 24 cm.
W książce Autor przedstawia unikatowe spojrzenie na markę oczami właściciela firmy, akcjonariuszy oraz top managementu, którzy chcą przede wszystkim zrozumieć relację wykreowanego kapitału marki z wartością przedsiębiorstwa, a także umieć określić wartość finansową marki. Jest to zatem pozycja przede wszystkim dla osób pracujących w finansach, a także dla właścicieli przedsiębiorstw czy przedstawicieli najwyższych szczebli zarządzania. Po tę książkę mogą też sięgnąć osoby pracujące w marketingu, aby uświadomić sobie konsekwencje budowania silnej marki dla wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Osoby, które na co dzień nie zajmują się tymi zagadnieniami, również znajdą w książce wiele wątków wyjaśniających mechanizm oddziaływania marki, co pomoże im lepiej odnaleźć się w świecie, w którym marki są wszechobecne i wpływają wielokierunkowo na ich życie. Prezentowana monografia przedstawia markę z punktu widzenia jej roli w budowaniu wartości przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem pełnionych przez nią różnych funkcji komercyjnych i społecznych. Lektura książki przynosi odpowiedzi m.in. na następujące pytania: • Jaka jest istota marki i co się na nią składa? • Jak marka postrzegana jest z perspektywy marketingowej, sprawozdawczej, finansowej, prawnej i strategicznej przedsiębiorstwa? • Jak można wycenić markę i jak rozumieć wynik wyceny w kontekście jej celów? • Jak ustalić właściwą stawkę licencyjną dla marki? • Jak będzie ewoluowała rola i znaczenie marek w przyszłości? Marka stanowi złożoną i wielowymiarową koncepcję, której pełne zrozumienie oraz wykorzystanie na rzecz efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem wymaga wiedzy i kompetencji z różnych obszarów, m.in.: ekonomii, marketingu, zarządzania strategicznego, rachunkowości, finansów i prawa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język reklamy w komunikacji medialnej / Wacław Šmid. - Wydanie 1 (dodruk). - Warszawa : CeDeWu, 2010. - 317 stron ; 24 cm.
Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego też czesto spotykamy sie z reklamowymi apelami, zachecającymi do zakupu. Czy nasza obecna reklama ma także siłę oddziaływania, aby nas do czegoś zachęcić? Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w znacznej mierze podzielone. Tak sie dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś informować w sposób sympatyczny, atrakcyjny i zrozumiały. Używa do tego jezyka mówionego. Ale też języka obrazu, muzyki, animacji itp. W sumie taki komunikat jest złożonym tworem i ma u nas jako konsumentów wywołać określone emocje, a także refleksje. Tymczasem, śledząc nasze kampanie reklamowe spotykamy sie na ogół z brakiem pomysłu na przyciągniecie uwagi klienta. Język reklamy zamyka sie w paru wymyślonych sloganach. W kilku banalnych zdaniach lub niewyszukanych skojarzeniach. Nie ma w bieżących komunikatach odrobiny poezji, nieco bardziej wysmakowanych animacji itp. A już na pewno brak odniesień do sztuki, kultury, nauki, tradycji itd. W komunikowaniu, a zwłaszcza w komunikowaniu biznesowym, należy uwzglednić elementy nie tylko jezyka potocznego. Jest do dyspozycji, na wyciagniecie reki, jezyk literacko-artystyczny (trafne myśli poetów, ludowych twórców itp.), Istnieje ogromny potencjał jezyka religijno-mistycznego (alegorie, mity, a nawet baśnie i bajki). Jest w końcu zasób jezyka symbolicznego, który "mówi " nam o wszystkim w jednej chwili, wykorzystując nasze wyobrażenia, archetypy, stereotypy. Jakże miło byłoby usłyszeć, że "Posiłek bez wina -to jak dzien bez słonca." zamiast nagabywania typu "Podaruj sobie odrobine luksusu!". Komunikat, aby być skutecznym, musi być przyjazny i sympatyczny. A poza tym - już z praktycznego punktu widzenia - wręcz powinien być konkurencyjny, atrakcyjny, skuteczny i aktualny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest próbą wskazania i opisania uwarunkowań, przebiegu oraz skutków transformacji cyfrowej, której jesteśmy świadkami. Digitalizacja, transformacja cyfrowa i gospodarka 4.0 to tylko wybrane przykłady terminów, które na stałe wpisały się w aktualną rzeczywistość naukową, biznesową i społeczną. Książka szczegółowo omawia: zasoby i kompetencje organizacyjne we współczesnych naukach o zarządzaniu ; kompetencje organizacyjne w tzw. nowej gospodarce ; kompetencje organizacyjne w warunkach transformacji cyfrowej ; kompetencje otwartej gospodarki - wyniki badań własnych nad kompetencjami relacyjnymi, percepcją znaczenia kompetencji analitycznych oraz kompetencjami projektowymi organizacji w warunkach transformacji cyfrowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18724 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej