Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(62)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(63)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(2)
Wypożyczalnia Główna
(34)
Filia Dąbrówka
(1)
Filia Olchowce
(1)
Czytelnia - na miejscu
(2)
Czytelnia - do wypożyczania
(32)
Autor
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Jaworska Anetta
(2)
Jąder Mariola
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Adamek Irena
(1)
Anioł Joanna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cytowska Beata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Dudak Anna
(1)
Fabiś Artur
(1)
Fuks Agata
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Halasz Jacek
(1)
Hildebrandt Dobrochna
(1)
Holly Grażyna
(1)
Holly Marek
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Juraszyńska Hanna
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kanios Anna
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kołodziejczyk Anna (1972-2017)
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniak-Stępień Agnieszka
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Maj Beata
(1)
Malinowski Sławomir W. (1957- )
(1)
Marzec-Holka Krystyna
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Nawotniak Justyna
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Palamer-Kabacińska Ewa
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Potulicka Eugenia (1944-)
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Różański Andrzej
(1)
Stachura Artur
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Studenski Ryszard
(1)
Suchodolska Jolanta
(1)
Szary Adam
(1)
Szary Beata
(1)
Szot Renata
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Szyszka Katarzyna
(1)
Toroń Barbara
(1)
Urbanek Arkadiusz
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Węglarz Józef
(1)
Zamołojko Zbigniew
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Śliwierski Bogusław
(1)
Śmoigiel Robert
(1)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunowie osób z zespołem Downa
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat
Dzieci
(6)
Kształcenie
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Autyzm
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Cyberprzemoc
(3)
Kultura masowa
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Psychologia
(3)
Resocjalizacja
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uzależnienie od komputera
(3)
Wspomaganie rozwoju
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Edukacja medialna
(2)
Ewaluacja
(2)
Facebook
(2)
Fonoholizm
(2)
Internet
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Mowa
(2)
Mutyzm
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Praca socjalna
(2)
Przemoc
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Socjologia kultury
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Telewizja
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Więźniowie
(2)
Zachowanie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autoewaluacja
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania kliniczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Bieszczadzki Park Narodowy
(1)
Bioetyka
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etyka lekarska
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Fauna
(1)
Film
(1)
Filozofia medycyny
(1)
Flora
(1)
Fonogesty
(1)
Gerontologia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Głusi
(1)
Harcerze
(1)
Innowacje społeczne
(1)
Intensywna terapia
(1)
Jakość życia
(1)
Temat: dzieło
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
2001-
(4)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Bieszczady (góry)
(1)
Bieszczadzki Park Narodowy (obszar)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stary Kisielin (Zielona Góra ; część miasta)
(1)
Włochy
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(25)
Podręcznik
(8)
Monografia
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Blog
(1)
Encyklopedia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Telewizyjny program popularnonaukowy
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Psychologia
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Medycyna i zdrowie
(12)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Praca przedstawia niezwykle ważne poznawczo i pod względem badawczym zagadnienia, łącząc obszar edukacji dorosłych, a w szczególności uczenia się dorosłych i to w niesformalizowanej postaci, z wybranymi aspektami kultury, w tym kultury popularnej. Zawiera dojrzałe analizy teoretycznych założeń, wyjaśniających przedmiot badań, oraz przemyślane interpretacje badanych empirycznie zjawisk. Teksty opracowania bardzo żywo pokazują współczesną rzeczywistość i odnoszą się do ważnych obszarów codziennego doświadczania życia przez Polaków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowa teza Autora, znanego socjologa kultury i edukacji, odnosi się do przekonania, że współczesny człowiek żyje jednocześnie w dwóch równorzędnych rzeczywistościach. Pierwsza z nich działa w oparciu o zasadę wolności jednostki w kwestii kreowania własnej biografii i tożsamości oraz niekończących się (pozornie?) swobodnych wyborów, dokonywanych na płaszczyźnie kultury popularnej i konsumpcji, natomiast druga z rzeczywistości działa w sposób odwrotny: jej logika wspiera się na potężnych regulatorach tożsamości i życia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-13807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leksykon resocjalizacji stanowi zbiór kilkudziesięciu alfabetycznie ułożonych haseł, które dotyczą: etiologii, symptomatologii, typologii, diagnostyki niedostosowania społecznego, a przede wszystkim profilaktyki społecznej i resocjalizacji oraz zjawisk związanych z patologiami społecznymi, zachowaniami ryzykownymi i przestępczością. W oddzielnych hasłach omówiono problematykę zachowań dewiacyjnych w rodzinie i szkole, wskazując na ich skutki i możliwości przeciwdziałania im. Książka zawiera także przegląd teorii oraz zagadnień definicyjnych związanych z resocjalizacją. Znajdujące się w leksykonie hasła obejmują także aspekty prawne i organizacyjne, dotyczące historii, współczesnej polityki reintegracji społecznej w Polsce oraz funkcjonowania placówek i instytucji resocjalizacyjnych. Znaczną uwagę poświęcono zagadnieniom kary pozbawienia wolności, a zwłaszcza resocjalizacji penitencjarnej, w zakresie której wyszczególniono hasła dotyczące resocjalizacji określonych kategorii skazanych, takich jak osoby: starsze, niepełnosprawne, niebezpieczne, uzależnione czy skazane za zabójstwa lub przestępstwa seksualne. Istotną częścią opracowania jest również omówienie wszystkich stosowanych w resocjalizacji terapii, w tym terapii niekonwencjonalnych, takich jak joga, ekologia, żagloterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana książka wpisuje się w wielowymiarowe i wieloobszarowe sposoby poznania, poznawania, oglądu i opisu starzenia się i starości. Ma ona charakter interdyscyplinarny, a koncentruje się wokół społecznych teorii starzenia się i starości. Przeprowadzono w niej analizę różnych aspektów starzenia się i starości w perspektywie doświadczania jednostkowego oraz zbiorowego na poziomie indywidualnym i demograficznym, z wieloma odniesieniami do zadań oraz działań z pola polityki społecznej i pracy socjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-10641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka komunikacji i mowy (zarówno elementów werbalnych, jak i niewerbalnych) w kontekście ich istoty, rozwoju, doskonalenia, mechanizmów funkcjonowania stanowi ważny i niewątpliwie aktualny problem wielu dyscyplin wiedzy o człowieku, szczególnie logopedii i pedagogiki specjalnej. Istniejące powiązania pomiędzy rozwojem komunikacji i rozwojem psychoemocjonalnym, społecznym, sukcesem edukacyjnym w czasie kształcenia instytucjonalnego, a także samorealizacją czy autonomią osobową w sytuacji dziecka z mutyzmem są niezwykle istotne nie tylko w wymiarze teoretycznym, lecz także praktycznym. [...] Niniejsza publikacja może posłużyć jako praktyczna pomoc dla wszystkich osób zajmujących się mutyzmem : nauczycieli, pedagogów, logopedów, a także rodziców dzieci z mutyzmem. Przybliża tematykę trudności komunikacyjnych dzieci z mutyzmem oraz możliwości organizacji i realizacji specjalistycznego wsparcia logopedycznego, medycznego, psychopedagogicznego dla dzieci z tym zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój każdego człowieka ma wiele wymiarów: biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny. Osoby niepełnosprawne mogą mieć trudności w każdym z tych obszarów funkcjonowania. Książka Niepełnosprawność - w zwierciadle dorosłości może służyć całościowemu spojrzeniu na dorosłość takiej osoby. W tym celu redaktor opracowania, dr Remigiusz Kijak, wyodrębnił poszczególne perspektywy życia człowieka. Dotyczą one podmiotowości, wartości, seksualności, rodzicielstwa, pracy, okresu starości i śmierci. Człowiek od urodzenia nawiązuje interakcje społeczne, wchodząc ze środowiskiem w aktywny kontakt. Ta dyspozycja powinna być stale rozwijana. Autorzy poszczególnych rozdziałów książki wskazują na możliwości realizacji tych zadań jako źródła społecznej refleksji związanej z podjęciem odpowiedzialności za planowanie działania w okresie dorosłości. Zamierzenie redakcyjne należy uznać za niezmiernie wartościowe z uwagi na oryginalność ujęcia książki, dostarczenie wielu cennych informacji, które wzbogacają wiedzę na temat dorosłości osób niepełnosprawnych w różnych aspektach ich funkcjonowania. Walorem książki jest to, że autorami poszczególnych rozdziałów są znani specjaliści problematyki niepełnosprawności z różnych dziedzin (psychologii, pedagogiki, rehabilitacji, medycyny). Przedstawione propozycje [...] stanowią splot różnych czynników warunkujących dorosłość człowieka niepełnosprawnego, do których możemy zaliczyć: funkcjonowanie w rolach macierzyńskich, rolę wartości w życiu człowieka, seksualność, kompetencje społeczne, autonomię, podmiotowość. Problematyka ta została przedstawiona na tle obszernej literatury. Redaktor konsekwentnie dobrał tematykę poszczególnych rozdziałów, wskazując, że dorosłość osób z niepełnosprawnością zależy od wielu czynników o podłożu kulturowym, społecznym i jest możliwa do analizy przy zastosowaniu badań interdyscyplinarnych. Książka odpowiada na aktualne zapotrzebowanie teoretyków i praktyków związanych z edukacją i opieką nad osobami z niepełnosprawnością. (Z recenzji prof. zw. dr hab. Janiny Wyczesany)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problemy pedagogiki specjalnej związane są ściśle ze społecznymi interpretacjami niepełnosprawności. To społeczeństwo definiuje granice normy i deficytu, tu też znajdziemy największe konsekwencje dysfunkcyjności. W tym sensie stwierdzimy, że życie z niepełnosprawnością przekroczyło dawno zakres jednostkowego bytu, nie ogranicza się do älepszej lub gorszejö rehabilitacji, nie wyznaczają jej wyłącznie indywidualne możliwości. Współczesne pojmowanie niepełnosprawności to zatem lokalizacja ludzkiego fenomenu w konkretnych sytuacjach i zjawiskach społecznych. Bogata literatura przedmiotu dowodzi, iż taki proces äuspołecznieniaö niepełnej sprawności trudno zbadać na drodze tzw. metodologii pozytywistycznej. Poszukiwania badawcze Pani Jolanty Rzeźnickiej-Krupy rozwiązują wiele dylematów metodologicznych pedagogiki specjalnej. Szczegółowy opis i analiza strategii badań jakościowych w kontekście postrzegania biografii człowieka niepełnosprawnego, trudności, jakie musi pokonać, i jego interpretacji tego, co go otacza, otwiera nowe drogi badawcze dla naszej dyscypliny. W pedagogice specjalnej, czerpiącej z metodologii pedagogiki ogólnej, jest to praca wyjątkowa. Umożliwia zbadanie dotychczas niedostępnej głębi ludzkiego cierpienia i subiektywnych obszarów społecznej marginalizacji. (z recenzji prof. UG dr. hab. Amadeusza Krausego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom, który prezentujemy Czytelnikom poświęcony jest problematyce nierówności w dostępie do edukacji i udziału poszczególnych grup społecznych w kształceniu różnego typu i na różnych poziomach w Polsce oraz w innych krajach Europy. Artykuły zostały zebrane w kilku grupach tematycznych. Zgodzę się z redaktorami tomu, że zebrane w publikacji teksty obrazują złożoność i wieloaspektowość podjętej problematyki. Od siebie dodam, że bardzo dobrze ją oddają. Zaproszeni do współpracy autorzy w sposób wyczerpujący, a jednocześnie bardzo dobrze osadzony w literaturze tematu odkrywają przed czytelnikiem obszary, przyczyny, uwarunkowania i oblicza nierówności edukacyjnych. Wnikliwy odbiorca znajdzie w tym tomie materiał, który może zaskoczyć, zszokować, wręcz zbulwersować, jak choćby wskazane przez jedną z autorek błędy w podręcznikach dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Może jednak również skłaniać do refleksji i zadania sobie pytań podstawowych, o to, czym są dla nas równość, demokracja, jakiej równości, jakiej demokracji chcemy, a na jaką się zgadzamy. Z przyjemnością rekomenduję publikację pod redakcją Wiktora Żłobickiego i Beaty Maj pod tytułem Nierówność szans edukacyjnych przyczyny, skutki, koncepcje zmian do druku i jestem przekonana, że znajdzie ona szerokie grono czytelników.[ Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Iwony Chrzanowskiej].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Współczesny człowiek żyje w warunkach nieustannych zmian, gdzie zwłaszcza środowisko informacyjne ulega wzrastającej złożoności. Coraz częstszym problemem jest zjawisko `cyfrowego podzielenia` - nienadążania części społeczeństwa za zmianami, jakie się w nim dokonują. Naczelnym zadaniem pedagogiki powinno być zatem określenie modelu pozwalającego na przygotowanie kolejnych pokoleń do udanego, społecznego współżycia. W rozważaniach nad tym zagadnieniem pomocna okazuje się teoria systemów, polegająca na analizowaniu struktury rzeczywistości w ujęciu hierarchicznym, tj. działaniu w bardzo złożonych strukturach poprzez ich sprowadzenie do struktur prostych. Zwracał na to uwagę Kartezjusz, uznając, że doskonała wiedza jest siecią (systemem ogniw) , a nie prostym ciągiem (łańcuchem) stwierdzeń. `Głównym motywem tej książki jest przekonanie, że umiejętność myślenia systemowego to jedna z kluczowych cech współczesnego człowieka. Jeżeli trend zmian cywilizacyjnych utrzyma się w przyszłości, to własności te będą coraz bardziej potrzebne do funkcjonowania. Dlatego uważam, że niezbędne jest włączenie zdolności myślenia systemowego do struktury celów wychowania, i to nie tylko wychowania instytucjonalnego, ale przede wszystkim do przekazywania przez kulturę wzorca człowieka, rozwijającego się samodzielnie przez całe życie".[A. Stachura].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pamiętajki / Dorota Niewola ; [rysunki Agata Fuks]. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2010. - 97, [1] strony : ilustracje ; 24 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów „działania” kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika medialna to jeden z tzw. palących problemów pedagogiki współczesnej - nie bez powodu. Już w połowie XX w. filozofowie i socjolodzy przestrzegali przed złożonością świata współczesnego i wyzwaniami, jakie ze sobą niesie. Nie bez przyczyny najmłodsze pokolenie określane jest mianem „cyfrowych tubylców” - bez najnowszych zdobyczy cywilizacyjnych ich codzienność jest już nie do pomyślenia. Poza oczywistymi korzyściami, niesie to ze sobą szereg niebezpieczeństw i zagrożeń, od uzależnienia od mediów elektronicznych po cyberprzemoc rówieśniczą, zataczającą coraz szersze kręgi wśród dzisiejszych nastolatków, a nawet i uczniów szkół podstawowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-17708 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Pedagogika porównawcza jest to subdyscyplina studiów edukacyjnych, która w ostatnim okresie rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie w naszym kraju zainteresowanie systemami oświatowymi funkcjonującymi w innych społeczeństwach; co wynika również i z logiki przeprowadzanych w Polsce reform. Rozwój polskiej pedagogiki porównawczej rozpatrywać można przy tym w dwóch kontekstach. Po pierwsze, tendencja ta odnosi się do prowadzonych przez polskich naukowców badań wybranych aspektów funkcjonowania edukacji w różnych krajach świata. Po drugie, daje się zauważyć wzrost znaczenia pedagogiki porównawczej jako przedmiotu wykładanego na uczelniach wyższych. I właśnie w tą logikę wpisuje się znakomicie skonceptualizowany podręcznik akademicki Renaty Nowakowskiej-Siuty "Pedagogika porównawcza", renomowanego badacza współczesnej edukacji, autorki wielu znakomitych tekstów podejmujących społeczno-kulturowe problemy edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-4087 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem pracy jest zbadanie idei i wartości, jakie niesie ze sobą ruch harcerski, oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy harcerstwo w obecnym swoim kształcie może spełniać w społeczeństwie rolę środowiska wychowawczego, a jeżeli nie tą - to jaką. Odpowiedź na pytanie o rolę harcerstwa, o jego miejsce we współczesnym świecie, zadania, jakie powinno spełniać, może dać teoretyczne podstawy do pracy programowej w organizacjach harcerskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy kształcenia ogólnego stanowią zmienione wydanie Dydaktyki kształcenia ogólnego (I wydanie ľ 2001, II ľ 2007) a następnie Podstaw dydaktyki ( II wydanie 2011). Zmianie uległ nie tylko tytuł, ale w pewnym stopniu i treść poprzez wyeksponowanie elementów procesu kształcenia w szkolnictwie ogólnokształcącym. W książce wykorzystano literaturę, która ukazała się w XXI wieku. Umożliwiło to unowocześnienie niektórych treści zgodnie ze współczesnymi tendencjami wskazań terforetycznych. Książka ujmuje podstawowe umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w analizowanym typie szkół. Autor ma nadzieję, iż lektura okaże się przydatna dla kandydatów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego i doskonalących się młodych nauczycieli. Coraz liczniejsza literatura z zakresu dydaktyki wciąż jest wydawana w niewielkich nakładach, szczególnie w wydawnictwach uczelnianych. Nie zawsze jest znana i dostępna studentom. Do napisania tej książki Autora upoważnia doświadczenie nauczycielskie wynikające z kilkudziesięcioletniej pracy naukowo-dydaktycznej w szkolnictwie ogólnokształcącym i wyższym, a także własne przemyślenia teoretyczne zawarte w wielu publikacjach. Niniejszą książkę kieruję przede wszystkim do studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich, a także do czynnych nauczycieli, pragnących doskonalić lekcję poprzez aktywizowanie uczniów, unowocześnienie i optymalizację procesu nauczania ľ uczenia się. -[frag. wstępu ]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9870 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera charakterystykę systemu wspierania rodziny oraz opis roli ośrodka pomocy społecznej w systemie wspierania rodziny, przedstawia zakres zadań ośrodka w kontekście pracy z rodziną i optymalny standard wykonywania zadań na rzecz wspierania rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Książka została opracowana w sposób, który umożliwia analizę działań i czynności ośrodka pomocy społecznej w różnych sytuacjach problemowych, przy czym każdy z problemów rodziny został przedstawiony oddzielnie, w formie tabelarycznej, wskazującej rodzaj i szczegółowy katalog działań, osobę odpowiedzialną za ich prowadzenie oraz dokumenty, jakie świadczą o ich wykonaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza część niniejszej publikacji ukazuje teoretyczne dylematy kształcenia zawodowego, rozpoczynając od aksjologicznej analizy pojęcia pracy, która w sposób personalistyczny wpływa nie tylko na rozwój osobisty człowieka, ale także bezpośrednio oddziałuje na właściwy rozwój systemów kształcenia zawodowego. Niematerialnymi elementami etyki stają się te wartości, które są obiektywnymi i realnymi twórcami pracy, pośrednio przyczyniającymi się do budowania społeczności nakierowanej na umożliwienie rozwoju osobistego każdego człowieka. Praca w głównej mierze decyduje o kierunkach zmian w szkolnictwie zawodowym. Istotne wydaje się stworzenie takiego kierunku zmian, który pomoże oraz wyposaży w kompetencje i kwalifikacje absolwentów szkół zawodowych ułatwiające im na rynku pracy dostosowanie się do wymogów globalizacji gospodarki światowej. Dlatego ważny staje się dyskurs o przyszłości szkolnictwa zawodowego oraz jego potrzebie utrwalenia i doskonalenia; wskazanie takich zmian, które stworzą szansę holistycznego spojrzenia uczestników potrzeby „uczenia się przez całe życie” (lifelong learning programme, LLP). W tym kontekście ważna wydaje się próba odpowiedzi na pytania o związki i zależności, jakie występują między kształceniem ogólnym a zawodowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-10515/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemoc seksualna wobec dziecka. Studium pedagogiczno - kryminologiczne”, prezentuje współczesną analizę podejścia do przestępstw seksualnych naruszających nietykalność osobistą dziecka. Autorka ukazuje rozmiar krzywd wyrządzonych dziecku przez jego seksualne wykorzystywanie, popełnianych w środowisku wychowawczym; rodzinnym i dziecku środowisku lokalnym. W części teoretycznej pracy zostały omówione; przestępstwa seksualne dokonywane na nieletnich w świetle kodyfikacji prawnej Kodeksu Karnego, aktywność seksualna sprawców czynów lubieżnych, gwałtów i dewiacje społeczne z perspektywy patologii, kryminologii, teorii przemocy w rodzinie, kazirodztwo i pedofilia, strategie przeciwdziałania wykorzystywaniu seksualnemu w środowisku lokalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej