Rzeźnicka-Krupa Jolanta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Popławska Anna
(307)
Ławnicki Lucjan
(272)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Zarawska Patrycja (1970- )
(257)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(256)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Roberts Nora (1950- )
(236)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(210)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(210)
Goliński Zbigniew
(201)
Steel Danielle (1947- )
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Zimnicka Iwona (1963- )
(197)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(187)
Rzehak Wojciech (1967- )
(186)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(183)
Włodarczyk Barbara
(183)
Shakespeare William (1564-1616)
(166)
Christie Agatha (1890-1976)
(164)
Fabianowska Małgorzata
(164)
Jachowicz Stanisław
(159)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(159)
King Stephen (1947- )
(155)
Sandemo Margit (1924-2018)
(151)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(146)
Prus Bolesław (1847-1912)
(145)
Siudak Jacek
(142)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(141)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(139)
Lech Justyna
(138)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(132)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(131)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(131)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Szulc Andrzej
(128)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(127)
Polańczyk Danuta
(126)
Mazan Maciejka
(124)
May Karl (1842-1912)
(120)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(119)
Czechowicz Józef
(119)
Mróz Remigiusz (1987- )
(116)
Gawryluk Barbara (1957- )
(113)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(112)
Lem Stanisław (1921-2006)
(107)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Dostojewski Fiodor (1821-1881)
(103)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(103)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(102)
Stanecka Zofia (1972- )
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(101)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(100)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(99)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(99)
Webb Holly
(98)
Głowińska Anita
(96)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(96)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(95)
Marciniakówna Anna
(94)
Tuwim Julian (1894-1953)
(94)
Banach Wiesław (1953- )
(91)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Conrad Joseph (1857-1924)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Cussler Clive (1931-2020)
(89)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(89)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(88)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(87)
Asnyk Adam
(86)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(86)
Kraśko Jan (1954- )
(86)
Pankowski Marian (1919-2011)
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Gosztyła Krzysztof (1956- )
(84)
Dumas Alexandre (1802-1870)
(83)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(83)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Badania jakościowe
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Socjologia niepełnosprawności
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problemy pedagogiki specjalnej związane są ściśle ze społecznymi interpretacjami niepełnosprawności. To społeczeństwo definiuje granice normy i deficytu, tu też znajdziemy największe konsekwencje dysfunkcyjności. W tym sensie stwierdzimy, że życie z niepełnosprawnością przekroczyło dawno zakres jednostkowego bytu, nie ogranicza się do älepszej lub gorszejö rehabilitacji, nie wyznaczają jej wyłącznie indywidualne możliwości. Współczesne pojmowanie niepełnosprawności to zatem lokalizacja ludzkiego fenomenu w konkretnych sytuacjach i zjawiskach społecznych. Bogata literatura przedmiotu dowodzi, iż taki proces äuspołecznieniaö niepełnej sprawności trudno zbadać na drodze tzw. metodologii pozytywistycznej. Poszukiwania badawcze Pani Jolanty Rzeźnickiej-Krupy rozwiązują wiele dylematów metodologicznych pedagogiki specjalnej. Szczegółowy opis i analiza strategii badań jakościowych w kontekście postrzegania biografii człowieka niepełnosprawnego, trudności, jakie musi pokonać, i jego interpretacji tego, co go otacza, otwiera nowe drogi badawcze dla naszej dyscypliny. W pedagogice specjalnej, czerpiącej z metodologii pedagogiki ogólnej, jest to praca wyjątkowa. Umożliwia zbadanie dotychczas niedostępnej głębi ludzkiego cierpienia i subiektywnych obszarów społecznej marginalizacji. (z recenzji prof. UG dr. hab. Amadeusza Krausego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej