Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(208)
Forma i typ
Książki
(208)
Publikacje naukowe
(80)
Publikacje dydaktyczne
(47)
Publikacje popularnonaukowe
(29)
Publikacje fachowe
(22)
Poradniki i przewodniki
(9)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Gry i zabawki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(216)
tylko na miejscu
(23)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(8)
Wypożyczalnia Główna
(123)
Filia Dąbrówka
(2)
Filia Posada
(2)
Filia Wójtostwo
(6)
Filia Olchowce
(2)
Czytelnia - na miejscu
(23)
Czytelnia - do wypożyczania
(88)
Autor
Winnicki Tomasz
(12)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(8)
Gajda Janusz (1933- )
(6)
Juraszyńska Hanna
(6)
Zamołojko Zbigniew
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Węglińska Maria (1936- )
(5)
Śliwerski Wojciech
(4)
Chrzanowska Iwona
(3)
Cytowska Beata
(3)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(3)
Gunia Grażyna
(3)
Holly Marek
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Kucharzyk Stanisław
(3)
Pawłowski Jerzy
(3)
Prędki Ryszard
(3)
Szary Beata
(3)
Zemanek Bogdan
(3)
Adamek Irena
(2)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Bęczkowska Krystyna (1940- )
(2)
Dudek Jolanta
(2)
Holly Grażyna
(2)
Jąder Mariola
(2)
Kanios Anna
(2)
Kotusiewicz Alicja Anna
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Leń Adam
(2)
Madejski Eligiusz
(2)
Maj Beata
(2)
Majda Jan
(2)
Makomaska-Juchiewicz Małgorzata
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Palka Stanisław
(2)
Radziwiłłowicz Wioletta
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Szymański Mirosław
(2)
Winczura Barbara
(2)
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Węglarz Józef
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Łuczyńska-Bruzda Maria
(2)
Śliwierski Wojciech
(2)
Żywanowska Agnieszka
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Anioł Joanna
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bałandynowicz Andrzej
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bramberger Piotr
(1)
Bukowski Kazimierz
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola (1957-2017)
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czarnecki Jerzy S
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Czechnowska-Bieluga Marta
(1)
Czeredrecka Barbara
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Denisiuk Zygmunt
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Drabik-Podgórna Violetta (1970- )
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dubis Małgorzata
(1)
Dudak Anna
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Durka Grażyna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Fabiś Artur
(1)
Frołowicz Tomasz
(1)
Fuks Agata
(1)
Furmanowska Mirosława
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grzybowski Romuald
(1)
Guichard Jean (1948- )
(1)
Głowaciński Zbigniew (1943- )
(1)
Hajduk Barbara
(1)
Hajduk Edward (1932-2015)
(1)
Halasz Jacek
(1)
Haratyk Anna (1968- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(104)
1990 - 1999
(31)
Okres powstania dzieła
2001-
(140)
1901-2000
(35)
1989-2000
(11)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(208)
Język
polski
(208)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Nauczyciele
(10)
Pedagodzy
(4)
Studenci
(4)
Rodzice
(3)
Logopedzi
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunowie osób z zespołem Downa
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat
Dzieci
(19)
Wychowanie
(18)
Nauczanie
(16)
Pedagogika
(16)
Młodzież
(13)
Dziecko z niepełnosprawnością
(10)
Pedagogika specjalna
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Szkolnictwo
(10)
Środki masowego przekazu
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Rodzina
(9)
Uczniowie
(8)
Antropologia społeczna
(7)
Kształcenie
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Resocjalizacja
(7)
Autyzm
(6)
Diagnostyka medyczna
(6)
Fauna
(6)
Kultura masowa
(6)
Psychologia
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Ścieżki przyrodniczo-dydaktyczne
(6)
Edukacja medialna
(5)
Flora
(5)
Mowa
(5)
Nauczyciele
(5)
Opieka społeczna
(5)
Teoria wychowania
(5)
Bieszczadzki Park Narodowy
(4)
Cyberprzemoc
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(4)
Internet
(4)
Logopedia
(4)
Metodologia
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pedagogika kultury
(4)
Przyroda
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Socjologia kultury
(4)
Wspomaganie rozwoju
(4)
Agresywność
(3)
Badania naukowe
(3)
Dziecko przewlekle chore
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Filozofia kultury
(3)
Jakość życia
(3)
Literatura polska
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Młodzież niedostosowana społecznie
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Neurorehabilitacja
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Oświata
(3)
Prace dyplomowe
(3)
Przemoc
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój psychiczny
(3)
Socjologia
(3)
Słuch
(3)
Telewizja
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uzależnienie od komputera
(3)
Wartość
(3)
Więźniowie
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zaburzenia neurorozwojowe
(3)
Zaburzenia słuchu
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Adopcja
(2)
Andrzejki
(2)
Bezkręgowce
(2)
Czytanie
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Ekologia
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Ewaluacja
(2)
Facebook
(2)
Fonoholizm
(2)
Gerontologia
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Innowacje
(2)
Temat: dzieło
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(17)
2001-
(12)
1989-2000
(9)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Bieszczady (góry)
(16)
Bieszczadzki Park Narodowy (obszar)
(16)
Bieszczady Zachodnie (góry)
(4)
Belgia
(2)
Europa
(2)
Francja
(2)
Wołosate (woj. podkarpackie, pow. bieszczadzki, gm. Lutowiska)
(2)
Brzegi Górne (woj. podkarpackie, pow. bieszczadzki, gm. Lutowiska)
(1)
Bukowe Berdo (góra)
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Karpaty Wschodnie (góry)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Połonina Caryńska
(1)
Połonina Wetlińska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stary Kisielin (Zielona Góra ; część miasta)
(1)
Tarnica (góra)
(1)
Ustrzyki Górne (woj. podkarpackie, pow. bieszczadzki, gm. Lutowiska)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(66)
Podręcznik
(37)
Monografia
(14)
Praca zbiorowa
(10)
Wydawnictwa popularne
(8)
Materiały pomocnicze
(6)
Poradnik
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Przewodnik turystyczny
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Encyklopedia
(2)
Informator
(2)
Raport z badań
(2)
Biografia
(1)
Blog
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Słownik
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Telewizyjny program popularnonaukowy
(1)
Vademecum
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(103)
Socjologia i społeczeństwo
(44)
Psychologia
(42)
Medycyna i zdrowie
(27)
Media i komunikacja społeczna
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Literaturoznawstwo
(6)
Biologia
(5)
Filozofia i etyka
(5)
Historia
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Podróże i turystyka
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Religia i duchowość
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
208 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zmieniająca się nieustannie struktura i sposób funkcjonowania społeczeństwa narzuciły nowy podział ról oraz konieczności i obowiązki; jednym z nich jest imperatyw całożyciowego uczenia, łączącego edukację formalną (sygnowaną kolejnymi zdobytymi świadectwami i zaświadczeniami) i nieformalną (polegającą prostym uczestnictwie w codziennym życiu). Nakaz (by nie rzec: przymus) nieustającej edukacji narzuca określony styl życia, daleki od mieszczańskiego spokoju naszych przodków. Paradoksalnie, nadążanie za wymogami naszych czasów staje się źródłem frustracji, w chwili, gdy życie, jakie w zamian otrzymujemy, nie odpowiada oczekiwaniom, wiązanym np. z poziomem uzyskanej edukacji - pozostaje to w sprzeczności z głoszonymi od wieków prawdami, zgodnie z którym jedynie społeczeństwo oświecone to społeczeństwo szczęśliwe; współczesny wyścig kompetencji i rodzące się na tym tle dramaty zdają się temu zaprzeczać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-17384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nurt refleksji i praktyki oświatowej nazywany edukacją alternatywną od lat podtrzymuje nadzieję na ukształtowanie (się) modelu szkoły, która będzie coraz lepiej służyć rozwojowi dzieci i młodzieży, a także wypełniać swoje funkcje ogólnospołeczne. Próba spojrzenia na dzieje i na współşczesność rozmaitych rozwiązań alternatywnych prowadzi do spostrzeżenia, że alternatywność ta była różnie pojmowana i przybierała różną postać. Również obraz inspiracji ruchów alternatywnych w edukacji oraz oddziaływań tych ruchów na modele oświaty jest dość zróżnicowany. Niejednoznaczne wydają się relacje między zjawiskiem określanym mianem edukacji alternatywnej a reformami oświatowymi. Rozważając dylematy teorii i praktyki edukacji alternatywnej, warto odnieść się do dotychczasowych doświadczeń, przywołać przynajmniej niektóre wątki oświatowych inspiracji, nadziei i miraży. Może to nas przybliżyć do określenia istotnych cech i obszarów współczesnych poszukiwań alternatywnej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest monografią socjopedagogiczną, w której, opierając się na badaniach wybranej populacji młodzieży, starano się wyjawić socjologiczny i pedagogiczny (pomijając psychologiczny) aspekt złożonej sytuacji społecznej uczniów doświadczających zaburzeń rozwojowych. Punktem wyjścia do poszukiwań badawczych były pytania: w jaki sposób radzą sobie uczniowie z takimi zaburzeniami w społeczności szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tak rozległy i silnie zróżnicowany przedmiot badań nie pojawił się do tej pory w żadnej z monografii naukowych opublikowanych nie tylko na polskim rynku wydawniczym” - brzmi zachęcająco? W takim razie zapraszamy do Oficyny Impulsu! Książka jak już wiemy niezwykła: Mirosława Wawrzak-Chodaczek, pisząc Komunikację interpersonalną i masową. Wybrane teorie i praktyki, jedną publikacją odpowiedziała na wszystkie otwarte i ukryte potrzeby specjalistów zgłębiających tajniki teorii komunikacji społecznej, we wszystkich jej przejawach: kontaktach bezpośrednich, pośrednich, organizacyjnych, służbowych, masowych, międzykulturowych… Monografia składa się ze wstępu oraz z trzech części. Pierwsza stanowi podbudowę teoretyczną badań - zawiera opis teorii wyjaśniających zachowania w komunikacji bezpośredniej i pośredniej, a także uzasadnienie wyboru metody badawczej i osadzenia badań w określonym paradygmacie, charakterystykę problemów badawczych i grup badawczych. W części drugiej umieściłam interpretację wyników badań własnych. Część trzecia zawiera wyniki badań dotyczących komunikacji masowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-7063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka to szeroka perspektywa postrzegania dziecka 6-letniego jako potencjalnego ucznia szkoły podstawowej, któremu rzeczywistość kreuje los bardziej lub mniej odpowiadający osobistym preferencjom. W wyniku kontrowersji zogniskowanych wokół reformy oświaty, a w niej wcześniejszego rozpoczynania edukacji już przez dzieci 6-letnie, akcentuje się w niej holistyczny ogląd dziecka. Przedstawione możliwości i ograniczenia w rozwoju poszczególnych sfer dają możliwość antycypacji obrazu funkcjonowania tego dziecka w szkolnej rzeczywistości, co wyznacza się jego gotowością edukacyjną. Jednak gotowość szkolna dziecka to nie tylko jego dojrzałość biologiczna, ale też gotowość szkoły przejawiająca się w wielu aspektach jej instytucjonalnej i zadaniowej działalności. To współbrzmienie obu podmiotów edukacyjnych zmagań gwarantujących małemu dziecku osiąganie szkolnych efektów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł niewspółodczuwający. Neurobiologia autyzmu ; Wpływ diety na zachowania autystyczne. Czy taka interwencja jest możliwa? ; Wczesne diagnozowanie autyzmu - perspektywy i dylematy ; To, co jest niewidoczne dla oczu. Prozopagnozja w diagnozie dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych ; Zmiany w rozwoju funkcji wykonawczych u dzieci autystycznych ; Zabawa jako komponent rozwoju teorii umysłu u dzieci z autyzmem ; Czy echolalia w autyzmie jest problemem komunikacyjnym? ; Nie jak, ale dlaczego? O własnym języku dzieci z autyzmem ; Śpiew i muzyka w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci z diagnozą autyzmu ; Stosowanie narracji w terapii dzieci z autyzmem ; Model rozwoju w autyzmie i zaburzenia współwystępujące z autyzmem ; Dylematy diagnostyczne związane z występowaniem symptomów zaburzeń łączonych. Historia dwóch małych chłopców - długa podróż przez nieznane ; Zrozumieć genialnych autystów - od Mozarta do Warhola ; O zagrożonym prawie do życia dziecka z autyzmem - z perspektywy etycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej. Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno i pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi. Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin, lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ. I NEGATYWNE DOŚWIADCZENIA JAKO CZYNNIKI RYZYKA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH U DZIECI I MŁODZIEŻY: Hanna Kubiak Emocje, temperament i przywiązanie a procesy rozwoju zaburzeń psychicznych u dzieci ; Urszula Bartnikowska Doświadczenia wczesnego dzieciństwa a zaburzenia regulacji emocji u dziecka ; Małgorzata Przepióra  Emocjonalne oblicza zespołu stresu pourazowego u dzieci i młodzieży ; Małgorzata Cichecka-Wilk Zaburzenia emocjonalne w przebiegu depresji u dzieci i młodzieży ; Anna Gulczyńska Zaburzenia emocjonalne u dzieci po traumie molestowania seksualnego ; Dorota Ryżanowska, Anna Siwiec  Parentyfikacja i jej rola w genezie zaburzeń obrazu własnego ciała w przebiegu anoreksji u dzieci i młodzieży ; Piotr Kwiatkowski  Zaburzenia eksternalizacyjne w kontekście regulacji zachowania ; CZ. II  EMOCJE DZIECI I MłODZIEŻY Z CHOROBĄ PRZEWLEKŁĄ I Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W ICH PSYCHOSPOŁECZNEJ ADAPTACJI: Jolanta Lipińska-Lokś Zaburzenia emocjonalne u dzieci z chorobą przewlekłą ; Joanna Konarska Znaczenie wczesnodziecięcych doświadczeń emocjonalnych osób z niepełnosprawnością dla podejmowania wyzwań życiowych ; Ewa Bartuś Emocje na drodze do adaptacji społecznej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną ; Joanna Gładyszewska-Cylulko Zaburzenia emocjonalne u dzieci niewidomych i słabo widzących ; Joanna Kossewska Specyfika rozwoju procesów emocjonalnych u dzieci z uszkodzonym słuchem ; Agnieszka Słopień, Aneta Wojciechowska  Funkcjonowanie emocjonalne dzieci ze spektrum autyzmu ; Barbara Winczura Rozwój emocji i przywiązania dzieci ze spektrum autyzmu w kontaktach z bliskimi ; Sylwia Wrona Relacje emocjonalne między dzieckiem a jego rodziną we wczesnej interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz ľ przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3220 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analizę funkcjonowania osób z zespołem Downa poprzedzono zdefiniowaniem pojęcia i przedstawieniem cech charakterystycznych tej jednostki chorobowej. Opisano jakość życia osób z zespołem Downa i ich rodzin, strukturę osobowości oraz cechy temperamentu, zachowania adaptacyjne chorych oraz problemy ludzi z zespołem Downa w wieku dorosłym i starszym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Olchowce
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom, który prezentujemy Czytelnikom poświęcony jest problematyce nierówności w dostępie do edukacji i udziału poszczególnych grup społecznych w kształceniu różnego typu i na różnych poziomach w Polsce oraz w innych krajach Europy. Artykuły zostały zebrane w kilku grupach tematycznych. Zgodzę się z redaktorami tomu, że zebrane w publikacji teksty obrazują złożoność i wieloaspektowość podjętej problematyki. Od siebie dodam, że bardzo dobrze ją oddają. Zaproszeni do współpracy autorzy w sposób wyczerpujący, a jednocześnie bardzo dobrze osadzony w literaturze tematu odkrywają przed czytelnikiem obszary, przyczyny, uwarunkowania i oblicza nierówności edukacyjnych. Wnikliwy odbiorca znajdzie w tym tomie materiał, który może zaskoczyć, zszokować, wręcz zbulwersować, jak choćby wskazane przez jedną z autorek błędy w podręcznikach dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Może jednak również skłaniać do refleksji i zadania sobie pytań podstawowych, o to, czym są dla nas równość, demokracja, jakiej równości, jakiej demokracji chcemy, a na jaką się zgadzamy. Z przyjemnością rekomenduję publikację pod redakcją Wiktora Żłobickiego i Beaty Maj pod tytułem Nierówność szans edukacyjnych przyczyny, skutki, koncepcje zmian do druku i jestem przekonana, że znajdzie ona szerokie grono czytelników.[ Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Iwony Chrzanowskiej].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-2342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęcie prób dokonania jednoznacznych rozstrzygnięć w zakresie definiowania ewaluacji i wskazania jej użyteczności jest niezwykle trudne. Określa się ją jako systematyczne komplementarne badanie wartości albo cech określonych zjawisk; używa do czytelnego formułowania ocen na podstawie wyraźnie wyartykułowanych kryteriów poprawności i przydatności; wykorzystuje w procesie planowania i podejmowania decyzji. Procesualność i systematyczność badań ewaluacyjnych pozwalają spojrzeć na ewaluację w kontekście pomiaru, analizy oraz oceny poddawanych badaniom zjawisk społecznych, ale traktuje się ją też jako rodzaj refleksji w teorii pomocy społecznej i pracy socjalnej. Ewaluacji podlegają strategie, programy edukacyjne, projekty socjalne, fundusze strukturalne, szkolenia pracowników i beneficjentów służb społecznych oraz modele rozwiązywania problemów społecznych. Badania ewaluacyjne prowadzone na tych płaszczyznach zaczęły rozwijać się dynamicznie wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Wprawdzie odmienne od procedur ewaluacyjnych podejmowanych w innych krajach europejskich, cieszą się obecnie coraz większym zainteresowaniem doświadczonych badaczyy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do najważniejszych zadań polityki europejskiej, opartej na poszanowaniu podstawowych praw człowieka, zalicza się zapobieganie przemocy w rodzinie oraz opracowywanie skutecznych procedur w zakresie edukacji, prewencji, ścigania sprawców przemocy w rodzinie i wsparcia jej ofiar. Doświadczenia krajów UE pokazują, że przemoc domową można efektywnie zwalczać tylko na odpowiednim szczeblu krajowym, a każde państwo członkowskie powinno w ramach opracowywania ogólnoeuropejskiej strategii przygotować własny krajowy plan działań na rzecz zwalczania przemocy domowej. Europejskie elity polityczne mają świadomość, że w ciągu ostatnich czterech dziesięcioleci temat przemocy mężczyzn wobec kobiet (szerzej – przemocy domowej) stał się kwestią społeczną, aktywnie dyskutowaną w aspekcie publicznym, kryminalnym i politycznym. […] Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku w art. 18 i 71 głosi, że rodzina jest objęta szczególną ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej, a jej dobro państwo ma obowiązek uwzględnić w swojej polityce społecznej, zwłaszcza poprzez udzielanie szczególnej pomocy rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji społecznej. […] W książce, którą oddajemy do rąk Czytelników, zebraliśmy teksty traktujące w sposób interdyscyplinarny o zjawisku przemocy. Naszym celem jest zaprezentowanie wielu płaszczyzn: prawnych, społecznych, psychologicznych, pedagogicznych i kulturowych, tego problemu. […] Dlatego adresujemy ją do stosunkowo szerokiego grona, czyli osób zajmujących się zjawiskiem przemocy zarówno teoretycznie, empirycznie, jak i praktycznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18458 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ścieżka prowadzi z Mucznego lub Pszczelin na szczyt Bukowego Berda. Początkowo ścieżka wiedzie przez obszary Parku Krajobrazowego Doliny Sanu, doliną potoku, następnie prowadzi poprzez obszary leśne: buczynę, jaworzynę górską, świerczynę oraz krzywulcową buczynę przy górnej granicy lasu. Na połoninie obejrzeć można piaskowcowe wychodnie skalne wraz z roślinnością półek i szczelin skalnych. Wędrując ścieżką poznajemy historię połonin i dawnego pasterstwa, budowę geologiczną oraz florę i faunę Bieszczadów Wysokich. Przewodnik po ścieżce umożliwia pogłębienie wiedzy. Zawiera liczne ryciny i 24 barwne fotografie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 913(438) San. (1 egz.)
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R 913(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R 913(438) (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R 913(438) (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R 913(438) (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R 913(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R 913(438) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej