Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(3)
Wypożyczalnia Główna
(20)
Filia Wójtostwo
(1)
Filia Olchowce
(1)
Czytelnia - do wypożyczania
(15)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(2)
Makowska Alicja
(2)
Adler Ronald B. (1946- )
(1)
Baney Joann
(1)
Bartoszewicz Anna
(1)
Berendt Joanna
(1)
Bernasiewicz Wojciech
(1)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(1)
Carello Rosario (1973- )
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Doktór Jan (1952- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Ganobis Joanna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Hocker Joyce L
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Höffner Marta
(1)
Jabłonowska Lidia
(1)
Jamrożek Bożena
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jędruszek Wojciech
(1)
Kalka Violetta
(1)
Kandefer-Winter Katarzyna
(1)
King Julie
(1)
Kirwil Lucyna
(1)
Knapp Herschel
(1)
Komorowska Marta
(1)
Korporowicz Leszek
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(1)
Kreisman Jerold J. (1947- )
(1)
Kuraszko Iwona
(1)
Kwiatkowska Anna
(1)
Kłobukowski Michał (1951- )
(1)
Majka-Rostek Dorota
(1)
Makara-Studzińska Marta
(1)
Malek Renata
(1)
Mandal Eugenia
(1)
Markocka-Pepol Marta
(1)
Moskal Maria
(1)
Nadskakuła-Kaczmarczyk Olga (1982- )
(1)
Oponowicz Karolina (1978- )
(1)
Panek Wenancjusz (1931-2012)
(1)
Pawlik Beata Maria
(1)
Petrie Pat
(1)
Portmann Rosemarie
(1)
Proctor Russell F
(1)
Rolland Rebecca
(1)
Rosenberg Marshall B. (1934-2015)
(1)
Rosenfeld Lawrence B. (1944- )
(1)
Rostowska Teresa
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Sasin Maciej
(1)
Sendor Magdalena
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Sobczak Jolanta
(1)
Stewart John Robert (1941- )
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Wasilewski Jacek (socjolog)
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Weinold Feliks
(1)
Wilmot William W
(1)
Wimberly Emily
(1)
Winch Sławomir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(3)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Menedżerowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Trenerzy pracy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura włoska
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(33)
Relacje międzyludzkie
(12)
Dzieci
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Interakcje społeczne
(3)
Konflikt
(3)
Psychologia
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Cyberprzemoc
(2)
Fonoholizm
(2)
Internet
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Metodologia
(2)
Młodzież
(2)
Porozumienie bez przemocy
(2)
Praca
(2)
Praca zespołowa
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Public relations
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Agresywność
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bezdomność
(1)
Bralczyk, Jerzy (1947- )
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Błędy wychowawcze
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy z pogranicznymi zaburzeniami osobowości
(1)
Duszpasterstwo
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Empatia
(1)
Facebook
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Franciszek (papież ; 1936- )
(1)
Gniew
(1)
Innowacje
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski
(1)
Językoznawcy
(1)
Kadry
(1)
Kara (psychologia)
(1)
Katolicyzm
(1)
Kirwil, Lucyna
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Lekarze
(1)
Małżeństwo
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Miłość
(1)
Mobbing
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja pracy
(1)
Negocjacje
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Papieże
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Portale internetowe
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przebaczenie
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje biznesowe
(1)
Rozmowa
(1)
Rozmowa telefoniczna
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Socjologia kultury
(1)
Stalking
(1)
Stres zawodowy
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Telefonia komórkowa
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wychowanie
(1)
Wywiad
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zabawa
(1)
Zakochanie
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Opracowanie
(9)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(6)
Wydawnictwa popularne
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Blog
(1)
Gry i zabawy
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Media i komunikacja społeczna
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Rozwój osobisty
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Relacje stanowią istotę pracy z dziećmi i młodzieżą w różnego rodzaju instytucjach: żłobkach, przedszkolach, świetlicach, szkołach i domach dziecka. Ten praktyczny przewodnik uczy budowania relacji przez efektywną komunikację z dziećmi oraz dorosłymi w zgodzie z zasadami pedagogiki społecznej. Książka omawia komunikację werbalną i niewerbalną, empatię, rozwiązywanie konfliktów i pracę w grupach. Wyjaśnia, na czym polega komunikacja holistyczna, w której używa się głowy, rąk i serca; tłumaczy, jak rozpoznać emocjonalne, poznawcze i praktyczne potrzeby dziecka. Uczy także rozróżniać sferę osobistą , zawodową i prywatną w pracy pedagoga. Książka może być używana indywidualnie i w grupach. Zawiera ćwiczenia, propozycje tematów do refleksji i dyskusji w grupie oraz sugestie obserwacji. Jest znakomitym źródłem porad i pomysłów dla wszystkich ludzi zajmujących się wychowaniem dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja w zarządzaniu projektami / Olga Nadskakuła, Katarzyna Kandefer-Winter. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 334 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zarządzanie zespołem projektowym różni się znacząco od zarządzania zespołem operacyjnym. Zadaniem zespołu projektowego jest stworzenie unikatowego produktu lub zmodyfikowanie istniejącej procedury, procesu, systemu. Dlatego w pracy projektowej od zespołu wymagana jest elastyczność, kreatywność i efektywna koordynacja działań. Skuteczna komunikacja jest fundamentem pracy zespołu projektowego. O sukcesie lub porażce projektu w dużym stopniu decyduje zarządzanie komunikacją. Jest to podstawowa umiejętność kierownika projektu. Wyniki analizy Project Management Institute pokazały, że kierownik projektu 90% czasu poświęca na działalność związaną z komunikacją. Obejmuje to tak różne działania, jak: prowadzenie spotkań statusowych, nieformalne negocjacje z interesariuszami, wystąpienia na konferencjach promujących projekt. Autorki przedstawiły strukturę procesów komunikacji w różnych metodykach zarządzania projektami. Dołączone do książki szablony, listy kontrolne i schematy z powodzeniem mogą być wykorzystane przez kierowników projektów do usprawnienia pracy zespołów i poprawy rezultatów. Jak pokazały badania, kierownicy projektów w Polsce dostrzegają wagę i złożoność problemów komunikacyjnych w zarządzaniu projektami. Ta książka stanowi nieocenioną pomoc dla wszystkich chcących udoskonalić zarządzanie komunikacją w projektach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja z pacjentem / Marta Makara-Studzińska. - Lublin : Wydawnictwo Czelej, 2012. - 125 strony : ilustracje ; 24 cm.
Komunikacja z pacjentem to książka dla lekarzy, która uczy jak słuchać, jak rozmawiać, rozwiązywać konflikty i jaki sposób udzielać wsparcia, czyli jak budować dobre relacje z pacjentem, rozumieć jego intencje i zachowania, a także jak pokonywać pojawiające się trudności i własne słabości. Komunikacja między lekarzem, a pacjentem to specyficzny rodzaj relacji społecznych, w której niewłaściwe postępowanie i brak zrozumienia może wręcz uniemożliwić realizację podstawowego celu medycyny - Primum non nocere. Prezentowana publikacja powstała z uwagi na chęć ukazania właśnie tych specyficznych mechanizmów komunikacji w relacjach lekarz - pacjent. Książka jest bardzo praktyczna. Autorka prezentuje wiele przykładów z praktyki lekarskiej oraz przedstawia cenne rady umożliwiające skuteczną współpracę między pacjentem a lekarzem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozmowa z chorym to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim stają lekarze, pielęgniarki i bliscy osób chorych. Współczesna pielęgniarka nie może być prawdziwą profesjonalistką bez zdolności właściwego przekazywania swojej wiedzy i bez dobrej umiejętności odpowiedniej interpretacji wiadomości przekazywanych jej przez pacjenta. Niewiele jest jednak publikacji, które całościowo ujmują komunikację w praktyce pielęgniarskiej. Nawiązanie kontaktu z osobą chorą nie jest łatwe, dlatego sprawnego komunikowania powinno się nauczać już w podczas studiów. Znajomość komunikacji werbalnej i niewerbalnej pozwala pielęgniarce lepiej zrozumieć pacjenta i jego potrzeby, pacjent zaś ma zagwarantowane poczucie bezpieczeństwa i nie odczuwa negatywnych emocji wynikających z poczucia niezrozumienia. W książce, stworzonej przez zespół złożony z lekarzy, pielęgniarek, psychologów, logopedów i filozofów, przystępnie przedstawiono sposoby komunikowania w pielęgniarstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-2032 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doskonałe wprowadzenie w tematykę konfliktu, zarządzania konfliktem i komunikacji w sytuacjach konfliktowych. Autorzy pomagają zrozumieć naturę konfliktów w wielu sferach życia - omawiają przyczyny, przejawy i możliwe skutki konfliktów w związkach miłosnych, w relacjach rodzinnych, przyjacielskich, w pracy, a także w polityce. Na przykładach z życia codziennego pokazują style, taktyki i metody interwencji podejmowane przy rozwiązywaniu konfliktów interpersonalnym, a także skuteczne sposoby zapobiegania sytuacjom konfliktowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Małżeństwo, rodzina, praca a jakość życia / Teresa Rostowska. - Wydanie 2. - Kraków : Impuls, 2009. - 221 strony ; 24 cm.
Celem pracy jest psychologiczna charakterystyka zachowań człowieka związanych z życiem rodzinnym i zawodowym oraz wskazanie na ile role i zadania realizowane w ramach tych obszarów życia człowieka mogą wpływać na satysfakcję z życia. Praca obejmuje siedem rozdziałów, w których przedstawione zostały następujące zagadnienia : psychospołeczne aspekty jakości życia rozpatrywane w kontekście najnowszych ujęć teoretycznych; rodzina jako grupa i system wsparcia; psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej; specyfika komunikacji małżeńskiej, rodzinnej i w środowisku pracy; role społeczne realizowane w okresie dorosłości; psychologiczne uwarunkowania zadowolenia z pracy z odniesieniem do życia małżeńskiego, rodzinnego i jakości życia. Na szczególne podkreślenie zasługuje ostatni rozdział książki poświęcony znaczeniu równoważenia się ról małżeńskich i rodzinnych z rolami zawodowymi. Opracowanie to jest oparte na bogatej literaturze przedmiotu z ostatnich lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-789 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Jeżeli bliska ci osoba cierpi na zaburzenia osobowości z pogranicza (BPD – Borderline Personality Disorder), w waszych relacjach zapewne nie brakuje napięć. Wahania nastroju, rozpaczliwa potrzeba bliskości przeplatana wybuchami gniewu i atakami werbalnymi – to codzienność. Skrajne reakcje twojego partnera mogą wyprowadzać cię z równowagi i utrudniać porozumienie. Jerold J. Kreisman, specjalista w zakresie terapii zaburzeń osobowości z pogranicza, w swojej najnowszej książce oferuje narzędzia do prowadzenia efektywnej komunikacji opartej na wsparciu, empatii i prawdzie. Praktyczne porady autora pomogą odpowiednio reagować na żądania i emocje partnera bez zaniedbywania własnych potrzeb. Podpowiedzą też, jak prowadzić rozmowę w atmosferze zrozumienia i szacunku, bez prowokowania napięć i wzajemnych oskarżeń. Wprowadzenie sformułowanych przez autora zasad komunikacji do codziennych interakcji pomoże zapewnić bliskim poczucie akceptacji i zrozumienia, a przy tym utrzymać wyznaczone granice. Dzięki tej książce: -poznasz prostą i skuteczną technikę komunikacyjną SET-UP ; -nauczysz się rozpoznawać zbliżające się kryzysy oraz dowiesz się, jak na nie reagować ; -przyswoisz strategie radzenia sobie z frustracjami, które pojawiają się w waszej relacji ; -dowiesz się, jak utrzymać rozmowę na właściwych torach i skutecznie porozumieć się z osobą z BPD. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania – wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku, od malucha do nastolatka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje problematykę społecznej odpowiedzialności biznesu, która przedstawiona jest w szerokiej, politologicznej perspektywie. Krytycznej analizie poddane zostały najważniejsze funkcjonujące w dyskursie międzynarodowym prace i dokumenty na ten temat. Zagadnienie odpowiedzialności przedsiębiorstw omówione jest kompleksowo u w kontekście relacji i odpowiedzialności sektora publicznego, prywatnego oraz społecznego. Wskazuje to na rozwiązania dotyczące polityki publicznej państwa oraz aktywności obywateli, które tworzą niezbędną infrastrukturę dla działań z zakresu społecznej odpowiedzialności sektora prywatnego. Zbadanie społecznej odpowiedzialności w ujęciu "governance" pokazuje także nowe perspektywy dla rozwoju public relations, zwraca uwagę na jego społeczną rolę w systemie demokratycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-1500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W XXI wieku informatyka i cyfryzacja objęły wszystkie dziedziny życia na świecie. Komputery, internet, telefony komórkowe opanowały nie tylko matematykę i informatykę, ale też inne nauki. Nastąpił ogromny postęp technologiczny w gromadzeniu, opracowywaniu i popularyzowaniu informacji i wiedzy. Nie ma już chyba dziedziny nauki, ekonomii czy gospodarki, która nie stosuje dzisiaj nowych technologii komunikowania się w cyberprzestrzeni. W 2011 roku było w Polsce więcej telefonów komórkowych niż mieszkańców (wiele osób posiadało więcej niż jedną komórkę). Dzisiaj nikt sobie nie wyobraża codziennego funkcjonowania (w szkole, na uczelni, w pracy, rodzinie i w wielu innych sytuacjach) bez telefonu komórkowego. Jest on potrzebny, a nawet niezbędny w sytuacjach zwyczajnych, codziennych, ale też w sytuacjach ratujących życie. Jednak internet i telefony komórkowe stwarzają również zagrożenia dla ludzi: techniczne, np. gdy wyczerpie się bateria w telefonie komórkowym, a nie mamy ładowarki, ale też społeczne (konflikty). Bardzo niebezpieczne są zachowania nieetyczne - agresja elektroniczna (jest już 20 jej odmian), i niemoralne w cyberprzestrzeni, a nawet czyny o charakterze przestępczym, np. stalking, lobbing, szantaż emocjonalny, sexting. Myślą przewodnią prezentowanej książki jest pogląd, że świata realnego (codziennego) nie można zastąpić światem wirtualnym ? w internecie czy telefonie komórkowym. Nomofobia (z ang. no mobile phone phobia), czyli lęk przed odcięciem od telefonu, staje się zjawiskiem powszechnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-5182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil. Językoznawca i psycholog. Mąż i żona. Od 35 lat w nieustającej rozmowie - czasem poważnej, czasem całkiem niepoważnej, czasem spokojnej, czasem pełnej emocji, zawsze błyskotliwej, i nigdy nudnej. W książce Pokochawszy w rozmowie z Karoliną Oponowicz dyskutują o wszystkim tym, co z miłością związane: romantycznych wyznaniach, zakochaniu i odkochaniu, seksie, kłótniach, listach miłosnych, czułych słowach, kiczu, rozstaniach i miłości dojrzałej. Patrzą na sprawy a to pod kątem języka, a to emocji. A ponieważ te perspektywy nie zawsze się pokrywają, w wymianie zdań pomiędzy nimi nie brakuje ognia. Przy okazji Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil opowiadają swoją historię miłosną, wspominają początki związku, najbardziej burzliwe kłótnie, językowe nieporozumienia, czy małżeńskie rytuały. Czy mówienie, że miłość jest jak róża to kicz? Jaka jest najpiękniejsza w literaturze scena oświadczyn? Co zrobić, żeby miłość trwała wiecznie? Dlaczego tyle seksualnych określeń ma związek z ptactwem? Jak się dobrze kłócić? Kiedy w łóżku rozmawiać, a kiedy milczeć? Czy profesor Bralczyk ogląda komedie romantyczne? Kto komu dał czarną polewkę? Dlaczego Lucyna Kirwil nie zwraca się do męża „Juruś”? To tylko kilka z pytań, na które odpowiedź pojawia się w książce Pokochawszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80/81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe wydanie "Porozumienia bez przemocy" wzbogacone zostało o obszerny rozdział na temat mediacji w duchu PBP - zupełnie niepodobnych do klasycznych mediacji, z którymi ktokolwiek z nas miał szansę się zetknąć. Punktem wyjścia w procesie opisywanym przez Rosenberga jest, jak i w całej jego metodzie, kontakt międzyludzki na poziomie serca, bez którego mediacje nie mogą się w ogóle rozpocząć. Inny jest też cel: Rosenberg jako mediator nie dąży do kompromisu, lecz - uwaga! - do tego, by każda ze stron zakończyła konflikt w pełni usatysfakcjonowana. Brzmi niewiarygodnie, lecz, jak udowadnia autor na licznych przykładach ze swojej pracy, jest to możliwe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezbędnym warunkiem życia społecznego jest relacja, rozumiana jako proces nawiązywania kontaktów osobistych. Pełne odpowiedzialności współdziałanie ludzi między sobą, wzmacnia wewnętrzne więzi oraz pogłębia poczucie przynależności do określonej grupy. Książka Relacje interpersonalne jest szerokim studium zagadnienia międzyosobowego porozumiewania się, w którym autorzy skutecznie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom czytelnika. Jak przystało na doskonały podręcznik, również ten omawia poruszony problem na wielu płaszczyznach. Całość została podzielona na trzy zasadnicze części, charakteryzujące się stopniowym narastaniem: od podstaw porozumiewania się międzyosobowego, poprzez tworzenie wiadomości i jak najbardziej skuteczne odpowiadanie na nie, aż do aspektów relacji interpersonalnych. Dopiero wszystkie te elementy razem składają się na całość, ułatwiającą nawiązywanie kontaktów, wzmacniającą powstałe związki, a także uczącą pokojowego rozwiązywania konfliktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka prezentacji : teoria i praktyka / redakcja naukowa Lidia Jabłonowska, Piotr Wachowiak, Sławomir Winch. - Wydanie poprawione - Warszawa : Difin SA, 2019. - 303, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
Książka powstała z myślą o tych, którzy na co dzień dokonują prezentacji i oczekują wiedzy związanej z mechanizmami komunikacji ze sfery psychologii społecznej oraz poszukują konkretnych wskazówek związanych z jej przygotowaniem oraz realizacją. Intencją autorów było przedstawienie praktycznych wskazań poprzez pryzmat koncepcji teoretycznych. Tego typu ujęcie pozwala na wykorzystanie treści książki w wielu sytuacjach, np. prezentacji projektu, oferty handlowej czy planu działań marketingowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
(Sensus)
Słowa, które niszczą. Słowa, które budują Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi - istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami jesteśmy ubierani albo w siłę i poczucie własnej wartości, albo w oczekiwania społeczne, które wynikają z lęku, unieruchamiają. Słowa tworzą wzorce myślenia i działania, z którymi każdy z nas nieświadomie idzie przez życie. Takie słowa są jak zaklęcia. Mogą odebrać głos, bo "dzieci i ryby głosu nie mają". Mogą zamrozić emocje, bo "chłopaki nie płaczą". Mogą zasłonić potrzeby - "nie rób kłopotu". Mogą zabrać odwagę wyrażania siebie, gdy wciąż słychać "nie wydziwiaj". Mogą uśpić w nas życie na długie lata. Na szczęście wobec tych słów-zaklęć nie jesteśmy bezbronni. Uświadomiwszy sobie, które fatalne sformułowanie steruje akurat nami, możemy je z siebie zrzucić, odwołując się do innych, uzdrawiających słów; możemy stworzyć dla siebie nową rzeczywistość i stać się w pełni sobą. Bo słowa mają moc. Niszczącą lub uzdrawiającą. I tylko od nas ostatecznie zależy, do których się odwołamy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to oczywiście książka o umiejętnościach i metodach : jak słuchać, żeby członkowie grupy mówili o swoich problemach, jak mówić, żeby ich uwrażliwić na twoje specjalne potrzeby, w jaki sposób przeprowadzać efektywne zebrania, jak skutecznie rozpoznawać problemy i wypracowywać dobre rozwiązania, jak traktować naruszenie przepisów, (...) jak wyeliminować poczucie strachu przed oceną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej