Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(60)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(1)
Wypożyczalnia Główna
(29)
Filia Dąbrówka
(1)
Filia Posada
(1)
Filia Wójtostwo
(2)
Czytelnia - na miejscu
(1)
Czytelnia - do wypożyczania
(28)
Autor
Szumski Grzegorz
(5)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(4)
Smith Deborah Deutsch (1947- )
(4)
Chrzanowska Iwona
(3)
Hulek Aleksander (1916-1993)
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Hołówka Tomasz
(2)
Korbel Justyna Agata
(2)
Litwińska Zuzanna Saba
(2)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(2)
Radzicki Józef
(2)
Schiefelbusch Richard L
(2)
Zakrzewski Andrzej Piotr
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Brosche Heidemarie (1955- )
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Czownicka Ewa
(1)
Dudak Anna
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Fenczyn Jan
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Górka Marek
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Haring Norris G
(1)
Haring Norris Grover
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lipkowski Otton
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Michalski Jarosław (1964- ; pedagog)
(1)
Mikrut Adam (1957- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mink Joanna
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Niedżwiecka Barbara
(1)
Nosal-Bartniczuk Justyna
(1)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Oszwa Urszula
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pilecka Barbara
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Różański Andrzej
(1)
Sawa Barbara
(1)
Smolak Wincenty (1942-2016)
(1)
Sowa Józef (1933- )
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Strumińska Anna
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szydło Anna
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Walthers Renate
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojciechowski Franciszek (1948- )
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Włodek-Chronowska Jadwiga (1938-1998)
(1)
Zawiślak Aleksandra (1957-2012)
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Żywanowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
1901-2000
(12)
1945-1989
(5)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Szkoły wyższe
(3)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(42)
Rehabilitacja medyczna
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Osoby z niepełnosprawnością
(6)
Ojcowie z niepełnosprawnością
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością
(2)
Nauczyciele
(2)
Neurorehabilitacja
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Niewidomi
(2)
Pedagogika
(2)
Szkolnictwo
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Badania jakościowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Głusi
(1)
Hipoterapia
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pisanie
(1)
Policja
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Socjologia niepełnosprawności
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Służby specjalne
(1)
Terroryzm
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Uczniowie
(1)
Wieś
(1)
Więziennictwo
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia neurorozwojowe
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zgromadzenia i imprezy masowe
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Belgia
(2)
Francja
(2)
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Opracowanie
(11)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Słownik tematyczny
(1)
Vademecum
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Medycyna i zdrowie
(11)
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
47 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : zarys : [skrypt] / Otton Lipkowski. - Wyd. 3. - Łódź : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1979. - 148, [1] s. : il. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna. T.1. Podstawowe problemy teorii i praktyki / Janina Doroszewska. - Wydanie 2 uzupełnione. - Wrocław [ i in.] : Ossolineum, 1989. - 714, [1] strona ; 25 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3046/I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3046/II (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-208 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-17654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współcześnie coraz więcej uwagi, przynajmniej w sensie medialnym, poświęca się problematyce niepełnosprawności. W kampaniach społecznych osoby z niepełnosprawnością przedstawiane są jako zdolne do pracy i samodzielnego życia, tak jest w istocie. Zastanowić się jednak należy dlaczego w ogóle potrzebne są kampanie społeczne promujące osoby niepełnosprawne. W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano "grzechy główne" edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-16715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka przygotowania zawodowego pedagogów jest przedmiotem licznych badań i analiz naukowych [...]. Wyniki dotychczasowych eksploracji wskazują na złożony i dynamiczny jej charakter, dowodząc konieczności monitorowania tych przemian i wykorzystania zdobytej wiedzy do redefiniowania celów edukacji pedagogicznej w kontekście wymagań współczesnego rynku pracy. Prezentowana monografia wieloautorska wpisuje się w nurt poszukiwań badawczych, podejmując różne aspekty przygotowania zawodowego młodych pedagogów. Przede wszystkim przybliża wybrane kwestie kształcenia pedagogicznego w szkole wyższej, plany i aspiracje studentów specjalności pedagogicznych oraz sytuację absolwentów na rynku pracy. [Fragment Wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Optymistycznie o tym, że dzieci, które mają problemy z nauką, mogą w życiu wiele osiągnąć! Bezradni rodzice, zniechęcone dzieci, ciągłe kłótnie w domu. Gdy dziecko nie radzi sobie w szkole - cierpi cała rodzina. A przecież dziecko jest czymś więcej niż tylko uczniem! Heidemarie Brosche przełamuje negatywne podejście do słabych ocen. Pokazuje, jak nabrać dystansu do trudności szkolnych. Książka, która podtrzymuje na duchu i przywraca spokój w rodzinie. Przekonuje, że dzieci, które mają problemy z nauką, mogą w życiu wiele osiągnąć! Książka pozwala nabrać dystansu do niepowodzeń szkolnych dzieci. Autorka udziela praktycznych rad, jak przestać demonizować słabe oceny oraz uwierzyć w dziecko. Poradnik dla rodziców mających dzieci w wieku szkolnym, przydatny także dla uczniów i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słownik zawiera: § hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; § biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz rozwijanie aktywności twórczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-10880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-14781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca jest zorganizowaną i aktywną reakcją naukowców i praktyków na nowe rodzaje zagrożeń publicznych. Poruszane są w niej zagadnienia, które współcześnie kształtują polską politykę bezpieczeństwa. Publikacja wychodzi naprzeciw oczekiwaniom osób, które pragną w jak najszerszy sposób poznać zagadnienia związane z kwestią współczesnych problemów, z którymi zmaga się dzisiejsza Polska. Spojrzenie krytycznie na narzędzia używane przez instytucje publiczne pozwala lepiej zrozumieć analizę ryzyka oraz występujące zagrożenia. Najnowsze badania są rezultatem połączenia wiedzy naukowej z praktycznym doświadczeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-17880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. - Kraków : Impuls, 2009. - 148 stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka jest podręcznikiem z zakresu pedagogiki specjalnej. Ma charakter propedeutyczny zapoznający czytelnika z podstawami tej wiedzy. Przedstawia zagadnienia w sposób jasny, zwięzły oraz syntetyczny. Uwzględnia współczesny dorobek pedagogiki specjalnej oraz prezentuje go w ujęciach najnowszych. Dokonany przez autorkę wybór zagadnień jest wynikiem przyjęcia określonej, własnej koncepcji pedagogiki specjalnej, która wyrasta z najlepszych wzorów z przeszłości, nie negując ich, lecz starając się je twórczo kontynuować. Idea napisania książki to chęć wyjścia naprzeciw potrzebom czytelników szukających nowoczesnego i przystępnego podręcznika. Jednocześnie autorka pragnęła aby po lekturze jej pracy czytelnik chętnie sięgnął po literaturę bardziej zaawansowaną. Czytelnik znajdzie na początku fundamentalne informacje o pedagogice specjalnej jako nauce, jej tożsamości, statusie teoretycznym, terminologii oraz podstawowych pojęciach. Następnie zaznajomiony zostanie z wewnętrzną strukturą pedagogiki specjalnej ? dawniej i współcześnie wyróżnianych subdyscyplinach oraz pozna krótkie charakterystykami każdej z nich. Następną część książki poświęcono historii myśli z zakresu pedagogiki specjalnej, ze szczególnym i dokładnym omówieniem dziejów polskiej pedagogiki specjalnej od okresu zaborów do roku 1989. Następnie przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z praktyczną stroną tej nauki tj. kształceniem specjalnym. Omówiono tutaj podstawowe pojęcia związane z praktycznym wdrażaniem idei kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnozą pedagogiczną, teleologią oraz kierunkami oddziaływań rehabilitacyjnych. Zagadnienia te omówiono na tle współczesnych przemian normalizacyjnych tego kształcenia. Książkę kończy rozdział przybliżający czytelnikowi problemy człowieka z niepełnosprawnością, jego specyficzną sytuację psychospołeczną oraz złożony proces dostosowywania się do własnej niepełnosprawności. Redagując książkę starano się zwracać uwagę czytelnika na zagadnienia kluczowe stosując w tym celu graficzne formy prezentacji treści. Każdy z rozdziałów zawiera też bloki rozszerzające przeznaczone dla dociekliwszego czytelnika oraz ciekawostki, które urozmaicają lekturę. Na końcu każdego rozdziału znajdziemy blok będący podsumowaniem, zawierający materiały do zapamiętania, ćwiczenia oraz wskazanie dalszej lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Zaniedbane obszary edukacji u pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną. Wybrane zagadnienia" podkreśla potrzebę przeciwdziałania patologiom związanym z procesami marginalizacji i wykluczenia społecznego, które w sferze oświaty należałoby traktować jako marginalizację i wykluczenie edukacyjne. Możemy w niej również odnaleźć rozważania na temat rozumienia samego terminu "nierówności edukacyjnych" oraz tego, co je determinuje. W kontekście tytułowego zagadnienia u zaniedbań/zaniechań w edukacji u autorka skoncentrowała się na tych nierównościach, które wiążą się z zaniedbaniem szans i potencjału rozwojowego dziecka. Grupy badawczej nie stanowi młodzież utalentowana, wybitnie zdolna, tylko niepełnosprawna umysłowo. Nawiązując do koncepcji M. Kozakiewicza, który podstawę nierówności odnajduje w ekonomicznej, społecznej czy kulturowej odmienności warunków życia, jako teren badań obrane zostało środowisko wiejskie. Czy i na ile młodzież wiejska jest zagrożona eliminacją z rynku pracy uwarunkowaną brakiem wystarczających kompetencji (wiadomości i umiejętności) wynoszonych ze szkoły? Czy istotnie fakt realizacji obowiązku edukacji w szkole wiejskiej przekłada się na niższy poziom osiągnięć uniemożliwiający rywalizację z rówieśnikami z miast? W niniejszej publikacji Iwona Chrzanowska próbuje odpowiedzieć na te pytania, porównując i interpretując wyniki dotychczasowych badań dotyczących sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych organizowanych przez Centralną Komisję Edukacyjną (dalej CKE) na populacjach pełnych absolwentów szkół podstawowych i gimnazjów, a także odnosząc się do wyników badań własnych. Oprócz wskazania rezultatów osiągnięć szkolnych, ukazuje również ich uwarunkowania, odwołując się do kwalifikacji nauczycieli oraz przygotowania szkół do realizacji procesu dydaktycznego. W ostatnim rozdziale przedstawia wnioski, postulaty, prognozy dotyczące pożądanych zmian w finansowaniu polskiego systemu edukacyjnego i konstruowaniu programów nauczania i wychowania. O marginalizacji i wykluczeniu, szczególnie w edukacji, mówi się niechętnie. Dzieje się tak ze względu na podmiot oddziaływań edukacyjnych, którym jest dziecko. W kulturze europejskiej ma ono specyficzną i uprzywilejowaną pozycję. Wynika ona z odpowiedzialności dorosłego za jego bezpieczeństwo, jakość życia, możliwość rozwoju i poczucie szczęścia. Podobnie jest z kwestią dopasowania edukacji do nowych warunków, charakterystycznych dla społeczeństwa demokratycznego. Młodzież, mimo składanych przez władze oświatowe deklaracji, wciąż nie wynosi ze szkoły umiejętności operowania wiedzą, w dalszym ciągu bowiem główną tendencją w nauczaniu wydaje się hołdowanie encyklopedyzmowi. W szkole brakuje nastawienia na kształtowanie zainteresowań wybranymi dziedzinami wiedzy czy poszczególnymi treściami nauczania. Zbyt często zajęcia są nudne, stereotypowe, a relacje społeczne utrwalone i niezmienne, zwłaszcza prymat nauczycielskiego władztwa. Tematy te podnosi w swojej najnowszej publikacji Iwona Chrzanowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej