Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek, czasopism i audiobooków
(208)
Forma i typ
Książki
(208)
Publikacje naukowe
(80)
Publikacje dydaktyczne
(47)
Publikacje popularnonaukowe
(27)
Publikacje fachowe
(22)
Poradniki i przewodniki
(9)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Gry i zabawki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(212)
tylko na miejscu
(23)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(8)
Wypożyczalnia Główna
(123)
Filia Dąbrówka
(2)
Filia Posada
(2)
Filia Wójtostwo
(6)
Filia Olchowce
(2)
Czytelnia - na miejscu
(23)
Czytelnia - do wypożyczania
(88)
Autor
Winnicki Tomasz
(12)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(8)
Gajda Janusz (1933- )
(6)
Juraszyńska Hanna
(6)
Zamołojko Zbigniew
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Węglińska Maria (1936- )
(5)
Śliwerski Wojciech
(4)
Chrzanowska Iwona
(3)
Cytowska Beata
(3)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(3)
Gunia Grażyna
(3)
Holly Marek
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Kucharzyk Stanisław
(3)
Pawłowski Jerzy
(3)
Prędki Ryszard
(3)
Szary Beata
(3)
Zemanek Bogdan
(3)
Adamek Irena
(2)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Bęczkowska Krystyna (1940- )
(2)
Dudek Jolanta
(2)
Holly Grażyna
(2)
Jąder Mariola
(2)
Kanios Anna
(2)
Kotusiewicz Alicja Anna
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Leń Adam
(2)
Madejski Eligiusz
(2)
Maj Beata
(2)
Majda Jan
(2)
Makomaska-Juchiewicz Małgorzata
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Palka Stanisław
(2)
Radziwiłłowicz Wioletta
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Szymański Mirosław
(2)
Winczura Barbara
(2)
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Węglarz Józef
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Łuczyńska-Bruzda Maria
(2)
Śliwierski Wojciech
(2)
Żywanowska Agnieszka
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Anioł Joanna
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bałandynowicz Andrzej
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bramberger Piotr
(1)
Bukowski Kazimierz
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola (1957-2017)
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czarnecki Jerzy S
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Czechnowska-Bieluga Marta
(1)
Czeredrecka Barbara
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Denisiuk Zygmunt
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Drabik-Podgórna Violetta
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dubis Małgorzata
(1)
Dudak Anna
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Durka Grażyna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Fabiś Artur
(1)
Frołowicz Tomasz
(1)
Fuks Agata
(1)
Furmanowska Mirosława
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grzybowski Romuald
(1)
Guichard Jean
(1)
Głowaciński Zbigniew (1943- )
(1)
Hajduk Barbara
(1)
Hajduk Edward (1932-2015)
(1)
Halasz Jacek
(1)
Haratyk Anna (1968- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(104)
1990 - 1999
(31)
Okres powstania dzieła
2001-
(138)
1901-2000
(35)
1989-2000
(11)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(208)
Język
polski
(208)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Nauczyciele
(10)
Pedagodzy
(4)
Studenci
(4)
Rodzice
(3)
Logopedzi
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunowie osób z zespołem Downa
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat
Dzieci
(19)
Wychowanie
(18)
Nauczanie
(16)
Pedagogika
(16)
Młodzież
(13)
Dziecko z niepełnosprawnością
(10)
Pedagogika specjalna
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Szkolnictwo
(10)
Środki masowego przekazu
(10)
Psychologia dziecka
(9)
Rodzina
(9)
Komunikacja społeczna
(8)
Kształcenie
(8)
Uczniowie
(8)
Antropologia społeczna
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Resocjalizacja
(7)
Autyzm
(6)
Diagnostyka medyczna
(6)
Fauna
(6)
Kultura masowa
(6)
Psychologia
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Ścieżki przyrodniczo-dydaktyczne
(6)
Edukacja medialna
(5)
Flora
(5)
Mowa
(5)
Nauczyciele
(5)
Opieka społeczna
(5)
Teoria wychowania
(5)
Bieszczadzki Park Narodowy
(4)
Cyberprzemoc
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(4)
Internet
(4)
Logopedia
(4)
Metodologia
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pedagogika kultury
(4)
Przyroda
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Socjologia kultury
(4)
Wspomaganie rozwoju
(4)
Agresywność
(3)
Badania naukowe
(3)
Dziecko przewlekle chore
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Filozofia kultury
(3)
Jakość życia
(3)
Literatura polska
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Młodzież niedostosowana społecznie
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Neurorehabilitacja
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Oświata
(3)
Prace dyplomowe
(3)
Przemoc
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój psychiczny
(3)
Socjologia
(3)
Słuch
(3)
Telewizja
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uzależnienie od komputera
(3)
Wartość
(3)
Więźniowie
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zaburzenia neurorozwojowe
(3)
Zaburzenia słuchu
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Adopcja
(2)
Andrzejki
(2)
Bezkręgowce
(2)
Czytanie
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Ekologia
(2)
Ewaluacja
(2)
Facebook
(2)
Fonoholizm
(2)
Gerontologia
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Innowacje
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Temat: dzieło
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(17)
2001-
(12)
1989-2000
(9)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Bieszczady (góry)
(16)
Bieszczadzki Park Narodowy (obszar)
(16)
Bieszczady Zachodnie (góry)
(4)
Belgia
(2)
Europa
(2)
Francja
(2)
Wołosate (woj. podkarpackie, pow. bieszczadzki, gm. Lutowiska)
(2)
Brzegi Górne (woj. podkarpackie, pow. bieszczadzki, gm. Lutowiska)
(1)
Bukowe Berdo (góra)
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Karpaty Wschodnie (góry)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Połonina Caryńska
(1)
Połonina Wetlińska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stary Kisielin (Zielona Góra ; część miasta)
(1)
Tarnica (góra)
(1)
Ustrzyki Górne (woj. podkarpackie, pow. bieszczadzki, gm. Lutowiska)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(63)
Podręcznik
(37)
Monografia
(14)
Praca zbiorowa
(10)
Wydawnictwa popularne
(8)
Materiały pomocnicze
(6)
Poradnik
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Przewodnik turystyczny
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Encyklopedia
(2)
Informator
(2)
Raport z badań
(2)
Biografia
(1)
Blog
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Słownik
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Telewizyjny program popularnonaukowy
(1)
Vademecum
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(100)
Socjologia i społeczeństwo
(44)
Psychologia
(42)
Medycyna i zdrowie
(27)
Media i komunikacja społeczna
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Literaturoznawstwo
(6)
Biologia
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Historia
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Podróże i turystyka
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Religia i duchowość
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
208 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Proponujemy Czytelnikom refleksję nad rolą psychologii w kontekście kontaktu człowieka z mediami (głównie telewizją i internetem) oraz nowymi technologiami. W tomie znajdują się zarówno artykuły teoretyczne, wprowadzające w problematykę, jak i odnoszące się do zagadnień szczegółowych, analizujące określone zjawiska i problemy. Autorami tekstów są głównie psycholodzy, reprezentujący różne ośrodki naukowe z całej Polski. [fragment Wstępu].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-4894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja stanowi zbiór prac autorów z różnych środowisk akademickich. Książka ma charakter publikacji teoretyczno-empirycznej i dotyczy wybranych problemów społecznych. W prezentowanej publikacji zostały przedstawione kwestie społeczne skoncentrowane wokół organizacji przestrzeni społecznej, jej wymiaru wartościującego, a także tematy związane z rodziną, ze zdrowiem, z rehabilitacją osób chorych i niepełnosprawnych, z jakością życia, a także problemy związane z bezdomnością i rolą dzielnicowego w kształtowaniu poczucia bezpieczeństwa. Celem książki jest ukazanie tylko niektórych problemów, jakie nurtują współczesne społeczeństwo, aby zwrócić uwagę na powagę i możliwości rozwiązań. Prezentowana publikacja zawiera podrozdziały również w języku rosyjskim oraz angielskim, szczegółowy spis rozdziałów znajda Państwo tutaj. Niektóre artykuły obcojęzyczne nie zawierają abstraktów w języku polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-16641 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-609 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma na celu nie tylko zwrócić uwagę Czytelnikowi na najistotniejsze problemy współczesnej szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej, ale także ułatwić szkołom i nauczycielom wdrażanie nowej podstawy programowej wychowania fizycznego. Książka obejmuje bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej i zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane bezpośrednio w praktyce. Treść trzeciego wydania książki została opracowana w taki sposób, aby po wprowadzeniu nowej reformy programowej ułatwić nauczycielom konstruowanie programów autorskich, planowanie pracy, organizowanie zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i fakultatywnym, badanie jakości szkolnej kultury fizycznej oraz ocenianie uczniów z wychowania fizycznego. Książka jest adresowana zarówno do czynnych zawodowo nauczycieli, jak i studentów kierunku wychowanie fizyczne. Mamy nadzieję, że studentom pozwoli ona nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale inaczej spojrzeć na problemy współczesnej edukacji fizycznej, a nauczycielom umożliwi w pracy pedagogicznej poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-2938 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-11322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. - Kraków : Impuls, 2009. - 148 stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka jest podręcznikiem z zakresu pedagogiki specjalnej. Ma charakter propedeutyczny zapoznający czytelnika z podstawami tej wiedzy. Przedstawia zagadnienia w sposób jasny, zwięzły oraz syntetyczny. Uwzględnia współczesny dorobek pedagogiki specjalnej oraz prezentuje go w ujęciach najnowszych. Dokonany przez autorkę wybór zagadnień jest wynikiem przyjęcia określonej, własnej koncepcji pedagogiki specjalnej, która wyrasta z najlepszych wzorów z przeszłości, nie negując ich, lecz starając się je twórczo kontynuować. Idea napisania książki to chęć wyjścia naprzeciw potrzebom czytelników szukających nowoczesnego i przystępnego podręcznika. Jednocześnie autorka pragnęła aby po lekturze jej pracy czytelnik chętnie sięgnął po literaturę bardziej zaawansowaną. Czytelnik znajdzie na początku fundamentalne informacje o pedagogice specjalnej jako nauce, jej tożsamości, statusie teoretycznym, terminologii oraz podstawowych pojęciach. Następnie zaznajomiony zostanie z wewnętrzną strukturą pedagogiki specjalnej ? dawniej i współcześnie wyróżnianych subdyscyplinach oraz pozna krótkie charakterystykami każdej z nich. Następną część książki poświęcono historii myśli z zakresu pedagogiki specjalnej, ze szczególnym i dokładnym omówieniem dziejów polskiej pedagogiki specjalnej od okresu zaborów do roku 1989. Następnie przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z praktyczną stroną tej nauki tj. kształceniem specjalnym. Omówiono tutaj podstawowe pojęcia związane z praktycznym wdrażaniem idei kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnozą pedagogiczną, teleologią oraz kierunkami oddziaływań rehabilitacyjnych. Zagadnienia te omówiono na tle współczesnych przemian normalizacyjnych tego kształcenia. Książkę kończy rozdział przybliżający czytelnikowi problemy człowieka z niepełnosprawnością, jego specyficzną sytuację psychospołeczną oraz złożony proces dostosowywania się do własnej niepełnosprawności. Redagując książkę starano się zwracać uwagę czytelnika na zagadnienia kluczowe stosując w tym celu graficzne formy prezentacji treści. Każdy z rozdziałów zawiera też bloki rozszerzające przeznaczone dla dociekliwszego czytelnika oraz ciekawostki, które urozmaicają lekturę. Na końcu każdego rozdziału znajdziemy blok będący podsumowaniem, zawierający materiały do zapamiętania, ćwiczenia oraz wskazanie dalszej lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wychowanie moralne w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wydanie 2. - Kraków : Impuls, 2006. - 214, [1] strony ; 24 cm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-2526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z logopedią na ty : podręczny słownik logopedyczny / Ewa Małgorzata Skorek. - Wydanie 2. - Kraków : Impuls, 2005. - 202 s. : rys. ; 24 cm.
Odbiorca
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oddana do rąk Czytelników książka jest zbiorem artykułów o charakterze refleksji teoretycznej i doniesień z badań. Ich tematyka koncentruje się wokół zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży w kontekście ich uwarunkowań oraz działań zmierzających do ich zapobiegania i ograniczenia. Wiedza ta może wydatnie pomóc w podejmowaniu trafnych decyzji w sprawie działań pomocowych ukierunkowanych na poprawę sytuacji opiekuńczo-wychowawczej i społecznej uczniów nieradzących sobie z wyzwaniami stawianymi przez współczesną szkołę.[...] [fragm. recenzji.]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia - do wypożyczania
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-2332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Zaniedbane obszary edukacji u pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną. Wybrane zagadnienia" podkreśla potrzebę przeciwdziałania patologiom związanym z procesami marginalizacji i wykluczenia społecznego, które w sferze oświaty należałoby traktować jako marginalizację i wykluczenie edukacyjne. Możemy w niej również odnaleźć rozważania na temat rozumienia samego terminu "nierówności edukacyjnych" oraz tego, co je determinuje. W kontekście tytułowego zagadnienia u zaniedbań/zaniechań w edukacji u autorka skoncentrowała się na tych nierównościach, które wiążą się z zaniedbaniem szans i potencjału rozwojowego dziecka. Grupy badawczej nie stanowi młodzież utalentowana, wybitnie zdolna, tylko niepełnosprawna umysłowo. Nawiązując do koncepcji M. Kozakiewicza, który podstawę nierówności odnajduje w ekonomicznej, społecznej czy kulturowej odmienności warunków życia, jako teren badań obrane zostało środowisko wiejskie. Czy i na ile młodzież wiejska jest zagrożona eliminacją z rynku pracy uwarunkowaną brakiem wystarczających kompetencji (wiadomości i umiejętności) wynoszonych ze szkoły? Czy istotnie fakt realizacji obowiązku edukacji w szkole wiejskiej przekłada się na niższy poziom osiągnięć uniemożliwiający rywalizację z rówieśnikami z miast? W niniejszej publikacji Iwona Chrzanowska próbuje odpowiedzieć na te pytania, porównując i interpretując wyniki dotychczasowych badań dotyczących sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych organizowanych przez Centralną Komisję Edukacyjną (dalej CKE) na populacjach pełnych absolwentów szkół podstawowych i gimnazjów, a także odnosząc się do wyników badań własnych. Oprócz wskazania rezultatów osiągnięć szkolnych, ukazuje również ich uwarunkowania, odwołując się do kwalifikacji nauczycieli oraz przygotowania szkół do realizacji procesu dydaktycznego. W ostatnim rozdziale przedstawia wnioski, postulaty, prognozy dotyczące pożądanych zmian w finansowaniu polskiego systemu edukacyjnego i konstruowaniu programów nauczania i wychowania. O marginalizacji i wykluczeniu, szczególnie w edukacji, mówi się niechętnie. Dzieje się tak ze względu na podmiot oddziaływań edukacyjnych, którym jest dziecko. W kulturze europejskiej ma ono specyficzną i uprzywilejowaną pozycję. Wynika ona z odpowiedzialności dorosłego za jego bezpieczeństwo, jakość życia, możliwość rozwoju i poczucie szczęścia. Podobnie jest z kwestią dopasowania edukacji do nowych warunków, charakterystycznych dla społeczeństwa demokratycznego. Młodzież, mimo składanych przez władze oświatowe deklaracji, wciąż nie wynosi ze szkoły umiejętności operowania wiedzą, w dalszym ciągu bowiem główną tendencją w nauczaniu wydaje się hołdowanie encyklopedyzmowi. W szkole brakuje nastawienia na kształtowanie zainteresowań wybranymi dziedzinami wiedzy czy poszczególnymi treściami nauczania. Zbyt często zajęcia są nudne, stereotypowe, a relacje społeczne utrwalone i niezmienne, zwłaszcza prymat nauczycielskiego władztwa. Tematy te podnosi w swojej najnowszej publikacji Iwona Chrzanowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podjęła udaną próbę analizy zasobów osobistych i społecznych znaczących w procesie oddziaływań penitencjarnych. Jest to książka wpisująca się w naukowy dyskurs o działaniach resocjalizacyjnych, jego różnych obszarach i płaszczyznach, które systematycznie potrzebują uaktualnień oraz rzetelnego spojrzenia badawczego. Publikacja jest wartościowa i potrzebna. Łączy elementy teorii z praktyką oraz wzbogaca literaturę z zakresu pedagogiki penitencjarnej. Podejmuje ważny temat psychospołecznego funkcjonowania osób pozbawionych wolności, które można modyfikować w toku świadomie zaplanowanych oddziaływań resocjalizacyjnych z uwzględnieniem aktywności zawodowej, fizycznej i artystycznej. Istotnym walorem opracowania jest przejrzyste zaprezentowanie rzetelnych wyników badań własnych, mających na celu określenie efektywności prowadzonych działań penitencjarnych. Z recenzji dr hab. Anny Fidelus, prof. UKSW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R 5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - na miejscu
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R 5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć Montessori czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wydanie 5 uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014. - 129 strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, że w pracach Autorki często pojawiał się termin "metoda", to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych ( nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka(chodzi tu m.in. o polaryzację uwagi, wrażliwe fazy),będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być przygotowane otoczenie a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli normalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej